Hej!

Här kommer en hur-långt-är-ett-snöre-fråga.

Vad kan man generellt sett få räkna med för priser, när man vill mura upp ett hus och putsa utsidan med tunnputs (sto). Vilken kostnad / kvm brukar det ligga runt? Det gäller alltså svenska företag.
Putsytan ligger kring 120 kvm. Det ska putsas på lättbetong, siporex, och det handlar om ett nybygge.
Jag har skickat förfrågan ifrån olika företag, men är nyfiken på vad expertisen här anser.


Tackar för alla svar!
 
Har fått offert på ca 500.000 kr att mura väggar inkl puts utvändigt. Och ca 120.000 för puts invändigt.

Haha, detta kan ju inte vara riktigt?
 
Nyfiken på vilka priser du landade på till slut, står inför samma frågeställning och ska bygga nytt i vinter!
 
Har fått pris på hus som skulle varit igång.
64 kvm garage i sutteräng.
Boarea 147 kvm.
Byggarea 172 kvm
4 gavlar med ryggåstak i mitten (som ett kors)
Stomme i siporex 162000 kr
Montering 170000 kr
Puts utvändigt 141000 kr
Puts invändigt 90000 kr
Summa 563000 kr ink moms för stomme och arbete
 
Jag vill bygga ut huset och skulle också vilja ha ett hum om vad det kostar.

Har nog 60m2 väggar minus fönster och dörrar. Två våningar med sadeltak, ena gaveln ansluter till gamla huset så den finns redan.
 
Byggde garage i Ytong för 3 år sedan, dock inte svenska byggare (oftast så anlitar dom polacker el dyl oavsett då det inte finns så mycket murare kvar i sverige).

Min kostnad var för ett garage med 80 kvm golv yta, väggar 2.6m höga (endast fyra ytterväggar, inga innerväggar).

240mm Ytong från Ytong, levererat via PoG : 36500 sek
Putsbruk inne och ute, köpt från polen (yttersida genomfärgad typ som STO) : 16000 sek
Arbete montering av Ytong : 27000 sek
Putsning in och utsida: 42500

Totalt 122000
 
  • Gilla
Merkava och 1 till
  • Laddar…
J jävla_hus skrev:
Byggde garage i Ytong för 3 år sedan, dock inte svenska byggare (oftast så anlitar dom polacker el dyl oavsett då det inte finns så mycket murare kvar i sverige).

Min kostnad var för ett garage med 80 kvm golv yta, väggar 2.6m höga (endast fyra ytterväggar, inga innerväggar).

240mm Ytong från Ytong, levererat via PoG : 36500 sek
Putsbruk inne och ute, köpt från polen (yttersida genomfärgad typ som STO) : 16000 sek
Arbete montering av Ytong : 27000 sek
Putsning in och utsida: 42500

Totalt 122000
Tack för den informationen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.