P Paxman skrev:
Hmm...det är ju rätt svårt att bara ha böjar uppåt...:thinking: Speciellt när problemet är att slangarna är på tok för långa för min installation.
Avloppsslangen brukar ha en liten "midja" på olika ställen på slangen där du kan kapa den. Vattnet är ju lite svårare. Även om man kan byta slang till en kortare så är det ju kanske onödigt dyrt att göra så.
 
A
Går inte att kapa en avloppslang då de har vulkade ändar som utgör tätning.
För hade bosch en variant med lös tätning.
 
Så är det i mitt fall i alla fall (Mielemaskin). Det är lite synd att avloppslangen inte går att korta. Att inloppslangen inte gör det förstår jag eftersom det är en tryckslang, men avloppet är ju inget större tryck i. Fast å andra sidan behöver ju slangarna ändå vara ganska långa eftersom man behöver kunna dra ut maskinen utan att behöva koppla loss slangarna.
 
P Paxman skrev:
Så är det i mitt fall i alla fall (Mielemaskin). Det är lite synd att avloppslangen inte går att korta. Att inloppslangen inte gör det förstår jag eftersom det är en tryckslang, men avloppet är ju inget större tryck i. Fast å andra sidan behöver ju slangarna ändå vara ganska långa eftersom man behöver kunna dra ut maskinen utan att behöva koppla loss slangarna.
När drar man ut en diskmaskin utan att man behöver koppla loss den ??

I min värld behöver den bara dras ut när den ska bytas ut och då ska den ju ändå kopplas loss... :thinking:
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
När drar man ut en diskmaskin utan att man behöver koppla loss den ??
Vid felsökning och service på plats.
 
  • Gilla
Paxman
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vid felsökning och service på plats.
Ja, det är ju enormt ofta i dagens köp-och-släng-samhälle... ;)
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Ja, det är ju enormt ofta i dagens köp-och-släng-samhälle... ;)
Vår förra diskmaskin lagade jag flera gånger. Dessvärre lyckades jag inte sista gången då den vägrade sluta läcka vid luckan, trots nya tätningslister, så det fick bli en ny. Miele skulle det vara sa frugan, så det fick det bli...men inte är den direkt bättre än den gamla...:rolleyes:
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Ja, det är ju enormt ofta i dagens köp-och-släng-samhälle... ;)
Nej ganska sällan. Normalt sett bara när den går sönder... ;)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.