Hej!

Bosch har två olika serier frässtål, Expert for wood och Standard for wood. Standard for wood är även den i hårdmetall, men billigare i inköp. Tycker prisbilden ser ok ut, och tänkte köpa ett gäng i samband med att jag beställer maskin (Gof 1250) från Tyskland.

Är de ok i kvalitet? Erfarenheter? Kommer behöva fräsa en del i ek bland annat, när jag ska göra trösklar.

Ska man förresten slå till på styrskenor och adapter direkt också, eller klarar man sig bra med parallellanslaget?
 
Jag har både en sats stål som kom i trälåda och några lösa som kommit styckförpackade i plastask, jag inbillar mig att det lösa håller högre kvalitet men kan inte säga säkert. Vilka är det du funderar mellan?

Skena och adapter har jag uppskattat dock, kolla runt lite så tror jag du kan hitta paket med GOF1250 och sken/adaptersatsen i paket. :)
Tex. detta: http://www.ebay.de/itm/Bosch-Oberfr...478370933?clk_rvr_id=1049631144204&rmvSB=true
 
Det är de styckförpackade i plastask. De stålet verkar inte finnas i satser.
Ja, misstänker att man kommer vilja ha skena efterhand. IMG-RD-171146-16.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Precis, de där menade jag.
Jag tror inte dom gör dig besviken.
 
Låter bra det. Den där skenan fsn ra 32 800, verkar vara till att göra hål vid möbelsnickeri framförallt. Går den att koppla ihop med en vanlig fsn 1600 också mån tro? Alltså med ett förbindningsstycke. Funderar nämligen på att skaffa en lång skena också för att kapa skivor etc med bosch såg.
 
Alltgår skrev:
Låter bra det. Den där skenan fsn ra 32 800, verkar vara till att göra hål vid möbelsnickeri framförallt. Går den att koppla ihop med en vanlig fsn 1600 också mån tro? Alltså med ett förbindningsstycke. Funderar nämligen på att skaffa en lång skena också för att kapa skivor etc med bosch såg.
Jaja dom är fullt kompatibla. (y)
Har själv 2st 1600mm och en 800mm med hålrad.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Aja men då så. Dags att tömma plånboken då kanske...
 
Bosch frässtål är mycket bra, kör själv med dem till mina Festoolfräsar för möbelsnickeri.
 
  • Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Intressant. Funderar också att köpa Metabo lackfräs för fasad.
Som jag läste att "se upp" spikskallar. Ja det jag tänker på, men kom på om man ta dorn och hammare ner djup 1 mm innan kör lackfräs borde klarar bra.

Ni som har kört på fasad eller liknar, hur många kvm går de 4 st skär åt?
Om så behöver man köpa 10-pack skär som jag hittat billigt på e-bay men fråga är de lika hårdhet som dyra i sverige?
Annars kan man slipas de skär med stenbryna eller hur?
Tänker göras mitt hus är drygt 120 kvm träpanal som ska bort färg. Först ska ta bort alla gamla läkt och efter det fräsad så ska lägga ny läkt . Så kan va smidigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.