Inte byggt eller jobbat med men känner hantverkare och bekanta som joabbat/bor i deras hus (Västerås), inte hört något dåligt alls.

Med vänlig hälsning, fremax
 
Vi byggde heller inte med dem, men hade kontakt med dem länge och väl och de var supertrevliga och proffsiga. De tycks hålla igång och har egen fabrik. Så leveransen är nog god om man har råd.
 
R
Intressanta Hus är en av de husfirmor jag varit i kontakt med för ett projekt. Tyvärr var den säljare som jag blev tilldelad inte särskilt intresserad av projektet, iofs inget enkelt projekt eftersom planbestämmelserna är komplicerade. Trots att jag lämnade bestämmelserna och i varje fall en relevant dom så tror jag inte att säljaren någonsin läste de dokumenten eftersom jag fick frågor som tydde på det. Ointresset gick inte att ta miste på. Jag tror inte att det är något fel på själva firman, det gäller bara att få en säljare som nappar på projektet.
 
  • Gilla
f.karlsson
  • Laddar…
Lyfter ämnet lite.
Ska själv träffa en säljare från IH nästa vecka.

Någon här som löpt linan ut med dom?
 
Ingen som byggt med intressanta hus? :)
 
Inget jag ens skulle övervägt efter att ha vart i kontakt med dom.
Var intresserad men kontakten jag hade med dom var enbart envägs. trevligt bemötande ute på tomten men sen var det ett otroligt lysande ointresse.
Fick jaga på för att ens få prisuppgift.

nej, no Way
 
Tråkigt att höra, deras husmodeller är tilltalande. Får man fråga vart i landet du skall bygga? Vi har haft en kort kontakt med deras kontor i göteborg och fick ett bra första intryck, intresserad och tillmötesgående men det är väl vad man kan förvänta sig id et läget...
 
jonas_da jonas_da skrev:
Tråkigt att höra, deras husmodeller är tilltalande. Får man fråga vart i landet du skall bygga? Vi har haft en kort kontakt med deras kontor i göteborg och fick ett bra första intryck, intresserad och tillmötesgående men det är väl vad man kan förvänta sig id et läget...
Stockholm. Men ja i det läget ska man ju inte vänta sig något annat. Tyvärr var det inte ens så här. Det kändes verkligen som dom inte var intresserade av projektet.
 
R
Samma här, Stockholm.
 
Skall ta en ordentlig koll med dem så.får.vi se. Hoppas GBG är bättre.
 
Hur gick det för dig? Är själv intresserad av att bygga med dom, gäller i Stockholm så när man läser ovanstående så blir man ju skeptisk.
 
Vi är igång med bygget nu och allt går bra. Hittills är vi nöjda med allt iaf. Lycka till!
 
  • Gilla
Viktorbyggahus och 1 till
  • Laddar…
E Ekalf skrev:
Vi är igång med bygget nu och allt går bra. Hittills är vi nöjda med allt iaf. Lycka till!
Vem var er säljare?
Själv har jag bara goda erfarenheter från IH.
 
F Freppuno skrev:
Inget jag ens skulle övervägt efter att ha vart i kontakt med dom.
Var intresserad men kontakten jag hade med dom var enbart envägs. trevligt bemötande ute på tomten men sen var det ett otroligt lysande ointresse.
Fick jaga på för att ens få prisuppgift.

nej, no Way
Hade en exakt likadan upplevelse med dem! Trist då de känndes bra och seriösa...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.