Jag skulle prova vattenkranen som finns i garaget i källarnivå i samband med inflyttning. Finns ett redigt avlopp som vattnet främst rinner till, men noterade även att vattnet har en tendens att rinna mot dörren som går inn till resten av källaren.

I garaget finns målat betonggolv, osäker på vad som ligger i källaren men någon form av betong skulle jag gissa på, följt av en trätröskel. Karmen sitter över tröskeln så har inte kunnat montera bort och syna undersidan, men tänker att det borde till något för att förhindra vattnet att rinna dit.

Finns ju t.ex. t-lister man har i duschrum, eller ska man klistra dit någon plast som täcker upp över tröskeln t.v.?

Kan återkomma med flerbilder om behov finns.
 
  • Målat betonggolv i garage vid en trätröskel och dörrkarm, med vattenspår som rinner mot källardörren.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
transperant tec-7 och dra en fog mellan golv-tröskel och ett par cm upp vid sidorna
 
  • Gilla
nickspi
  • Laddar…
T tergo skrev:
transperant tec-7 och dra en fog mellan golv-tröskel och ett par cm upp vid sidorna
Bör jag ta bort tröskeln och kitta in det under den också möjligen?

(Tack för svar förresten)
 
nja det är ju inte helt lätt att ta bort tröskeln hel ,den är troligen spikad från baksidan på karmen
borde räcka att lägger en fog mot tröskeln
 
Hur länge håller egentligen en sån där fogmassa öppnad? Tänkte att det inte lär gå åt så mycket för den biten. Ser inga andra platser som behöver tätas på det sättet.

Nu har jag någon öppnad tub silikon som dök upp vid flytten men det kanske är för klent? :)
 
Silikon duger bra för ditt ändamål.
Åandra sidan så har ju den tröskeln varit där i många år utan att ta skada.
Tänker du hälla mkt vatten på golvet tror du?
 
J Jörgen Ö skrev:
Silikon duger bra för ditt ändamål.
Åandra sidan så har ju den tröskeln varit där i många år utan att ta skada.
Tänker du hälla mkt vatten på golvet tror du?
Nja, inga överdrivna mängder egentligen. Det var jag som provade kranen för att se om den ens var i dugligt skick. Mesta vattnet rann ner till brunnen, sen rann en viss del bort mot dörren.

Har för avsikt att byta ut den men det är svårt att hitta någon tappningskran i den dimensionen (krankopplingen är ca 1 o 1/4 tum i diameter). Eller möjligtvis förlänga ledningen till annat läge.

Vet inte varför de satt in så grova ledningar överallt. Kanske var normalt på den tiden. En kollega på ett tidigare jobb som drifttekniker pratade om rördimensioner på under en tum. I de här ledningarna får jag då in en tumme minst utan att fastna. Blir småtaskigt tryck i hela huset när man ska spola och duscha bl.a...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.