Har en helt ny ikea diskmaskin (renodlad)
som inte vill starta diskprogrammet.
Har aldrig varit använd förut så det känns väldigt konstigt.
Trodde att de hade med kalibreringen att göra men den stänger av sig automatiskt efter 5min för att den inte har startat.
 
K Kroken90 skrev:
Har en helt ny ikea diskmaskin (renodlad)
som inte vill starta diskprogrammet.
Har aldrig varit använd förut så det känns väldigt konstigt.
Trodde att de hade med kalibreringen att göra men den stänger av sig automatiskt efter 5min för att den inte har startat.
Någon som har har någon aning om vad de kan vara?
 
BirgitS
Har du kontaktat Ikeas kundtjänst?
Säker på att diskmaskinen har vatten in?
 
Jo men jag har kontaktat dom och dom skulle skicka en tekniker, vatten får den iaf fram till inloppslangen. Tråkigt om de kmr en tekniker också är det bara ett litet skit fel.
 
Är kranen verkligen öppen?
 
Ja har provat koppla isär till filtret på inloppslangen och det kmr vatten från kranen.
 
vad händer om du häller ett par liter vatten i maskinen och startar ? pumpar den ut vattnet då
 
T tergo skrev:
vad händer om du häller ett par liter vatten i maskinen och startar ? pumpar den ut vattnet då
Det har jag inte provat, det enda jag har gjort är att fylla salt och vatten i salt behållaren.
 
K Kroken90 skrev:
Det har jag inte provat, det enda jag har gjort är att fylla salt och vatten i salt behållaren.
testa med några liter vatten , det första maskinen skall göra när du startar den är att pumpa ut vattnet
 
Testade att fylla i lite vatten men den går inte igång å pumpar ur heller..
 
BirgitS
Står det i manualen att något ska göras innan maskinen används första gången eller i samband med installationen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.