Alla anslutningar är lossade men hur gör jag för att fysiskt flytta den? Läst och hört att använda rör och rulla den men hur får jag under dom? Den står på fötter så även om jag får under rör blir inte fötterna ivägen?

Måste säga att jag är imponerad av dom som fick dit den för rummet var verkligen minimalt, pumpen tog upp mer än halva rummet. Nu har jag rivit 2 väggar som ändå skulle bort men den står med ryggen nästan kloss mot väggen och ens sidan väldigt nära murstocken så fortfarande lite svår att komma åt.
 
Har du tömt varmvattenberedaren?
Enklast brukar vara att få upp den på en pirra och vara minst två så man kan hålla lagom lutning samtidigt som man rullar ut den.
 
  • Gilla
Segge
  • Laddar…
Jo den är tömd, det mesta, kan vara någon liter kvar men det rann på bra och länge. Har en pirra som ska klara vikten, men känns vanskligt att ta hela pumpen på den tunna delen, skulle vilja får pumpen på en plyfa och sedan gallret till pirran unden den men det inte hur det skulle gå till.
 
Ok att lyfta så här?

Lyft av tungt föremål med hjälp av en gulkantig vagn och stödhjul vid en stolpe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 

Bästa svaret

S Segge skrev:
Ok att lyfta så här?

[bild]
Baxa ut den, så du kan sätta kärran från sidan eller mot baksidan. Då kan du luta den och få bättre stöd. Sätt ett spännband runt.
Det brukar vara en del elektronik och sånt på framsidan som man inte vill skada. D v s om du inte ska skrota den då.
 
Det gick bra, fick ringa in en extra gubbe när vi skulle ner för brotrappen. Drog bara ut den framifrån, hade makisolering mellan på väl valda ställen för att skydda känsliga delar, sen flyttade jag pirran till baksidan, då den kändes väldigt baktung. Nu kan jag gasa på och riva resten av golven.
 
  • Gilla
kubota och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.