Hej!

Väljer att posta mitt inlägg här... el o tele är väl inte så långt från varandra. O frågan lyder: Får jag dra om tele själv? Ska renovera en hall där linan går o den måste bort. Känns fånigt att anlita en teletekniker för detta men är det alltså det man måste göra?

Tacksam för svar!

 
Snailman
Är det efter första uttaget? Då är det väl bara att koppla loss de ledare som går vidare från första uttaget anlitar du telia/flextronics så kostar det ju pengar >:(
 
Ja det får du.

Telia ansvarar fram till första jack eller annan avlämningspunkt. Bakom denna får du göra jobbet själv
 
Kanon! Det är från avlämningsställe precis innanför ytterdörr.

Men då har jag en annan fråga! Jag själv har ingen telelina in. Det är avskuret och igenspacklat. Bor i lägenhet och telelinan slutar precis utanför min dörr... Det måste väl rimligtvis vara jag som har ansvar för den lilla bit in eller är det Telia? De är inte skyldiga till att linan är av... Det som behövs är väl antagligen att fräsa upp en ny gång i trapphuset. En meter utanför min ytterdörr till precis på min sida om väggen. Det gamla röret i väggen är obrukbart...
 
Utanför lägenhetsdörren blir det en fråga för fastighetsägaren. Innanför är det troligen ditt problem i en bostadsrätt och värdens i en hyresrätt. Förvaltaren bör kunna svara på den frågan i båda fallen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.