Matplatsen i vårt kök är lite trång, men jag kom på den briljanta idén att byta ut underskåpen som är 60 djupa till grundare dito. Problemet är bara att hitta skåpen! Finns det någon kökstillverkare som säljer underskåp och/eller högskåp som endast är 40 cm djupa? IKEA gör det tyvärr inte.
 
Hej!

Men varför kan du inte ta IKES's väggskåp till det?
De är ju 37 djupa vilket ju är bra nära 40. Jag har gjort en bänk av de 92 cm höga skåpen i min förra lägenhet och nu gör vi en bardisk på samma sätt.
IKEA's 70 höga väggskåp är väl exakt lika höga som bänkskåpen?
Det är ju bara att komplettera med ben och skiva.

/pinebar



 
pinebar skrev:
Hej!

Men varför kan du inte ta IKES's väggskåp till det?
De är ju 37 djupa vilket ju är bra nära 40. Jag har gjort en bänk av de 92 cm höga skåpen i min förra lägenhet och nu gör vi en bardisk på samma sätt.
IKEA's 70 höga väggskåp är väl exakt lika höga som bänkskåpen?
Det är ju bara att komplettera med ben och skiva.

/pinebar
Min åsikt med, de flesta tillverkare har också dessa. Ett tag hade IKEA också lådor som bara var 37 cm djupa.
 
dasjo skrev:
Min åsikt med, de flesta tillverkare har också dessa. Ett tag hade IKEA också lådor som bara var 37 cm djupa.

IKEA har fortfarande fullutdragslådor som passar till deras 37cm djupa skåp.Finns 40, 60 och 80cm breda.
De har även högskåp , 211cm , med 37centimeters djup. :)
 
Jaol skrev:
IKEA har fortfarande fullutdragslådor som passar till deras 37cm djupa skåp.Finns  40, 60 och 80cm breda.
De har även högskåp , 211cm , med 37centimeters djup.  :)
Aha, de har bara tagit bort dem från hemsidan.
 
Vi har beställt 37 cm djupa Ikea underskåp, som ska komma hem till oss tillsammans med resten av köket 3/11 (om nu Ikeas leveranstid stämmer).
De är dock inte beställda på Ikeas webbplats utan de är beställda i varuhuset tillsammans med resten av köket.
 
Tackar och bockar för snabb hjälp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.