MissMuffet skrev:
"Tjacka lös stomme"??? Det är en hyresrätt!
Ja? Köpa en lös stomme och ställa in, och där ha diskmaskin. Så uppfattar jag tipset iallafall.
 
  • Gilla
Banvaktarn och 1 till
  • Laddar…
A
I ichigo skrev:
Men då håller du med om att det är lustigt att det stod i artikeln i en länk att det "var okej" att byta kakel i badrum, eller hur? ;)
Jag ser inte Hellsingborgs dagblad som en tillförlitlig källa.
 
  • Gilla
ichigo
  • Laddar…
A
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ja? Köpa en lös stomme och ställa in, och där ha diskmaskin. Så uppfattar jag tipset iallafall.
Jag förstår inte riktigt hur du menar men som hyresgäst får du inte koppla upp dig till fastighetens vattenledningssystem hur som helst.
Anledningen till att TS fått "Nej" av värden är dessutom att köket är för litet. Tror knappast då att TS har möjlighet att klämma in en lös stomme.
 
ricebridge ricebridge skrev:
Läs mina tidigare inlägg.
Jag skulle nog allmänt rekommendera att läsare inte läser dina tidigare inlägg, eftersom de allt som oftast innehåller en massa felaktigheter.
 
Redigerat:
  • Gilla
Lövborgen
  • Laddar…
MissMuffet skrev:
Jag förstår inte riktigt hur du menar men som hyresgäst får du inte koppla upp dig till fastighetens vattenledningssystem hur som helst.
Anledningen till att TS fått "Nej" av värden är dessutom att köket är för litet. Tror knappast då att TS har möjlighet att klämma in en lös stomme.
Intressant, vet du vilka regler gäller för ett vattenledningssystem i hyresrätt?
 
A Andy78 skrev:
Varför ska det ifrågasättas, hur länge TS tänker bo där är ju inte relevant.
Vad spelar det för roll att det är en barnfamilj?
En trea på 80 kvm är av normalstorlek.
Vilka treor jämför du med?
Håller med, när jag bodde i en bostadsrätt så hade jag en tvåbarnsfamilj boende över mig, dom hade bott i bostadsrätten minst något år innan jag flyttade dit, dom bodde kvar när vi flyttade 6,5 år senare. Barnen var runt 8-10 år när vi flyttade, bägge bostadsrätterna var trerummare på 75kvm.

När vi flyttade så hade vi varit en tvåbarnsfamilj (tvillingar) i dryga året, att vi flyttade var att jag fått jobb på annan ort.
 
Det finns blandare med vatten uttag för maskin.

Och JA en lös stomme med maskin i, spelar ingen roll om det är hyresrätt.
Hurvida det får plats eller inte bryr jag mig inte om.
Sedan fans det redan fristående maskin vilket är ett bättre alternativ än mitt.

Hade en kompis från för som hade en tvättmaskin i köket som var kopplad till blandaren med gardena koppling när han skulle tvätta, hurvida det är rätt kan man argumentera om. han torkade även byxorna med hårfön som han stoppade i byxbenet.
 
  • Haha
ichigo
  • Laddar…
A
A Andy78 skrev:
Intressant, vet du vilka regler gäller för ett vattenledningssystem i hyresrätt?
Vattenledningar och ventilation får du inte manipulera hur du vill ens i en bostadsrätt. Vattenledningar och ventilation är gemensam för alla lägenheter i ett flerfamiljshus. Det en boende gör riskerar därför att påverka andras lägenheter. Därför behövs alltid värdens eller föreningens samtycke när det gäller vattenledningar och ventilation.
 
A
Banvaktarn Banvaktarn skrev:
Det finns blandare med vatten uttag för maskin.
Jag har tolkat TS som att det inte fanns och att kranen behöver bytas. Fanns det redan en blandare med uttag för diskmaskin i TS kök när hen flyttade in så kan hen så klart bara sätta dit en bänkdiskmaskin utan problem.

Banvaktarn Banvaktarn skrev:
Hade en kompis från för som hade en tvättmaskin i köket som var kopplad till blandaren med gardena koppling när han skulle tvätta, hurvida det är rätt kan man argumentera om. han torkade även byxorna med hårfön som han stoppade i byxbenet.
Om någon bara sätter dit en gardena koppling så fort hen drar fram tvättmaskinen så manipulerar den personen inte med fastighetens vattenledningssystem. Det tycker jag är en ganska ok lösning. Din kompis sågade säkert inte sönder inredningen mot värdens vilja för att få plats med tvättmaskinen heller. Att torka byxor med hårtorken är ett gammalt effektivt trick. Det går snabbt och påverkar inte grannar. Förstår inte vad det har med den här saken att göra.
 
MissMuffet skrev:
Jag har tolkat TS som att det inte fanns och att kranen behöver bytas. Fanns det redan en blandare med uttag för diskmaskin i TS kök när hen flyttade in så kan hen så klart bara sätta dit en bänkdiskmaskin utan problem.

Om någon bara sätter dit en gardena koppling så fort hen drar fram tvättmaskinen så manipulerar den personen inte med fastighetens vattenledningssystem. Det tycker jag är en ganska ok lösning. Din kompis sågade säkert inte sönder inredningen mot värdens vilja för att få plats med tvättmaskinen heller. Att torka byxor med hårtorken är ett gammalt effektivt trick. Det går snabbt och påverkar inte grannar. Förstår inte vad det har med den här saken att göra.
Vad du tycker och anser innehåller en del felaktigheter.
Du har skrivit att vattenledningssystem inte får manipuleras, för att i nästa mening skriva att det är ok.
Vilket är helt felaktigt, det är en manipulering av systemet.
 
MissMuffet skrev:
Eftersom jag tydligen rör upp känslor så verkar jag inte vara välkommen här längre. Jag säger därför Farväl.
Du är på ett forum folk har olika åsikter, ta det inte personligt, när man gör det är det dags att logga av och gå ut i solen.
Och om man inte tar det persponligt.........gå ut i solen i alla fall.
 
MissMuffet skrev:
Om någon bara sätter dit en gardena koppling så fort hen drar fram tvättmaskinen så manipulerar den personen inte med fastighetens vattenledningssystem. Det tycker jag är en ganska ok lösning. Din kompis sågade säkert inte sönder inredningen mot värdens vilja för att få plats med tvättmaskinen heller. Att torka byxor med hårtorken är ett gammalt effektivt trick. Det går snabbt och påverkar inte grannar. Förstår inte vad det har med den här saken att göra.
Av att döma vad du tycker är okej, så ser jag framför mig vattenskada och brand
 
  • Gilla
Lövborgen
  • Laddar…
Banvaktarn Banvaktarn skrev:
Av att döma vad du tycker är okej, så ser jag framför mig vattenskada och brand
Vatten över huvudet och eld i brallan :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.