I en äldre tråd här:http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=59539 fick jag rekommendationer från er här att skaffa en Laddomat 21 mellan min pelletspanna och ackumulatortanken.

Nu är det dags för installation, men installatören menar att Termoventiler själva inte rekommenderar den för pelletsanläggningar utan man skall använda Laddomat 10.

Skälet till att välja Laddomat 21 istället var att få över mer av pannans varma vatten (200l) i acktanken istället för att värma pannrum och kråkor. Blir det helt säkert så eller kan det finnas nackdelar med den lösningen?

Tjo!

Peo
 
Hmmm o varför skulle man inte köra med laddomat 21 o pellets??

Låter konstigt då dom (termoventiler) rekomederade laddomat 21 till en kompis pelletsanläggning.. :-?

Laddomat 21 har ju självcirkulationsfunktion vilket gör att du kan göra en inkoppling med en bivalentshunt i stället för en vanlig 3-vägs shunt o tömma pannan snabbt på vatten el få lite hjälp med att få över värmen via självcirkulationen med en vanlig inkoppling (3-vägs shunt)
 
Efter installationen har installatören faktiskt ändrat sig och skall börja använda 21:an istället för 10:an, så jag tror bestämt ni hade rätt!

:)
 
Ja 21:an är ju färdigmonterad vilket inte 10:an är så han slipper ju monteringen.. ;)

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.