M
Hej!

Jag har en förmodligen korkat enkel fråga. I badrummet så har strömbrytaren lossnat lite från sitt fäste, så den "roterar" lite om man trycker på den. Gissar att en skruv har lossnat under och att bara 1 skruv håller fast den.

Men jag begriper inte hur man ska "öppna den", så att jag kan kolla vad det är som är fel och kanske byta ut nån skruv. Där är ju inga skruvar och jag vågar inte dra för hårt i den (vill inte förstöra den). Ska man bända/trycka på något speciellt ställe för att få loss den?

(Har bifogat bild på hur den ser ut)
 
  • Vit dubbelströmbrytare med löst fäste på vägg, märke Schneider.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Först ska du in med fingrarna under delen du trycker på. Dra rakt ut.
Sen kan du få loss ramen.
Där under sitter skruvarna som håller den på plats.
 

Bästa svaret

Y

vid 1:09
 
M
Toppen, tack för snabba svar!
 
M martinnn skrev:
Toppen, tack för snabba svar!
Bryt spänningen om du ska in med nå fingrar. bättre är att använda en bred isolerad
mejsel och sprätta lös tryckknapparna, sen använder du samma mejsel för att få lös den delen som håller ramen på plats, därunder uppenbarar sig skruvarna från apparatdosan som du fäster strömställaren med.
 
  • Gilla
Gvictor
  • Laddar…
M
Det var inga problem att fixa detta när jag fick er info. Toppen! Skönt att kunna göra sådanhär smågrejer själv med er hjälp.

(Jag är försiktig och stänger av all ström i hela huset så fort jag ska göra nåt litet som detta)
 
  • Gilla
Fredrik Angrimer och 1 till
  • Laddar…
"Enkel montering av fjäder" jo tjena
 
  • Gilla
beqen
  • Laddar…
Vet inte hur många gånger den flugit iväg för mig...
 
Det kunde varit värre. Kolla på Trend.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.