5-6 timmar per dag låter bra. Då kan man klippa on the fly så att säga.
I appen. Kan man automatisera klipphöjden. Tex att den automatisk sänker klipphöjden varje vecka till en gräns?
 
  • Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
Klipphöjd ställs in manuellt(elektriskt).

Men timern bör gå på antingen ett pass om 3h eller två pass på 6,5h inkl. en laddning och söktider.
Om man kör på medel-klipphöjd, steg5 (4cm) så bör man klara sig med varannan dag på ett eller två pass omväxlande, speciellt om du kan tänka dig att köra ett extra pass ibland.

Allt för att inte köra mer än absolut nödvändigt och ändå bli nöjd med resultatet.
 
  • Gilla
Husqvarna220Ac
  • Laddar…
Okej tack. Nu kanske jag är lite trögtänkt men ett pass på 3h, menar du då varje dag då? För inte hinner den klippa hela på 3h tror du?
 
Menade 3h och 6,5h varannan dag, dvs. runt 5h i snitt/dag. Men iofs. när det inte växer alltför bra så kanske 3h/dag räcker till att börja med?

Kör mellan 17:30 - 20:30 varje dag i början så kan man ha lite uppsikt på den, vad som händer.
Sedan ökar du på timern när det växer som mest, kanske 14:00 - 20:30 några dagar i veckan.
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Härligt svar! Tack så mycket, Nu är jag ivrig att få den installerad :)
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
5-6 timmar per dag låter bra. Då kan man klippa on the fly så att säga.
I appen. Kan man automatisera klipphöjden. Tex att den automatisk sänker klipphöjden varje vecka till en gräns?
Man ställer höjden i appen, inget auto, gräset är lika lätt/svår klippt om den står på 7cm eller 3cm vi kör den på 5cm.
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Mitt i en timer. Inne och laddar nu. Åska på ingång. Hur fan kör man ut den på gräsmattan?!
 
Måste ladda klart..., eller dra ut den :p och tryck på Start...
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Nej fan vad dåligt. Det var ju riktigt kass måste jag säga :)
 
Varför ska du ha ut den när det åskar? Ställ den i garaget, och dra ut slingan från laddaren
 
Läste på HQ:s facebooksida att någon hade gett det som förslag, en knapp/funktion i appen för att backa ut klipparen från laddstation vid åska. På så vis lär klipparen överleva ett åsknedslag i laddaren.
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Varför ska du ha ut den när det åskar? Ställ den i garaget, och dra ut slingan från laddaren
För min arm inte är 6km lång om jag råkar typ jobba.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Oftast laddaren som pajjar vid åska, och den är inte så billig, jag brukar inte göra nåt vid åska..
 
E etompau skrev:
Läste på HQ:s facebooksida att någon hade gett det som förslag, en knapp/funktion i appen för att backa ut klipparen från laddstation vid åska. På så vis lär klipparen överleva ett åsknedslag i laddaren.
Ja verkligen märkligt att inte den enkla fearuren finns. Hoppas det kommer.
 
Vi hade rejäl åska i början av veckan, bättre att köpa åskskydd och sätta på slingan..
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.