Var kan man hitta svarta avloppsrör på 110mm?

De gråa rören ser fula ut mot den svarta fasaden och jag litar inte riktigt på att det blir bra om man målar om dem till svart. Det är frånluftrören för toaletten.
Jag har googglat och googlat och hittat bara ett ställe som säljer svarta avloppsrör 8 (avloppscenter), men just 2-meterrören är väldigt dyra.
 
Vi köpte våra hos Dahl men de var dyra.
 
Ricardo D. Ricardo D. skrev:
Var kan man hitta svarta avloppsrör på 110mm?

De gråa rören ser fula ut mot den svarta fasaden och jag litar inte riktigt på att det blir bra om man målar om dem till svart. Det är frånluftrören för toaletten.
Jag har googglat och googlat och hittat bara ett ställe som säljer svarta avloppsrör 8 (avloppscenter), men just 2-meterrören är väldigt dyra.
Passar det inte med lindabs plåtrör?
Eller behöver du 2m?
http://www.lindab.com/se/pro/products/pages/imr.aspx
 
Jag har målat markavloppsrör, förvisso i grått, men det ser fortfarande ut som nytt efter 5-6 år. Tror färgen hette combicolor från bauhaus, körde med primer innan bara.
 
  • Gilla
Ricardo D.
  • Laddar…
Klä dem i svart vinyl!
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Passar det inte med lindabs plåtrör?
Eller behöver du 2m?
[länk]
jag behöver runt 3 meter för att nå upp till taket så att jag kommer behöver förlänga.
En sådan har jag inte tänkt på, men den du länkar till är för att klä in de vanliga gråa rör som jag i så fall redan har eller hur?
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
S shomakie skrev:
Klä dem i svart vinyl!
Hmm, intressant förslag. LIte extra arbete att få till det vid böjningarna och muffarna dock... men billigt.
 
Ricardo D. Ricardo D. skrev:
Hmm, intressant förslag. LIte extra arbete att få till det vid böjningarna och muffarna dock... men billigt.

Väldigt enkelt med värme. Skarven får man sätta baktill så man ej ser den.
 
  • Gilla
Ricardo D.
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Jag har det svarta röret "Gebrit Silent PP" på mina snuttar med 110mm upp till lövis.

Ser ut som nya efter ca fem år ute i solen.

[länk]
det är de jag har kollat på hos avloppscenter.se. jag tyckte de var dyra... Jag vet inte vad Ahlsell tar för dem, men de säljer i alla fall inte till privatpersoner.
 
  • Gilla
Ricardo D.
  • Laddar…
N NoOne2k skrev:
Rinkabyrör har: [länk]
Riktigt bra. Tack!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.