Vi hade en budget baserad på att vi skulle göra det mesta själva, och bara ha hantverkare till det nödvändiga.
Eftersom vi skaffade barn och hus ungefär samtidigt så sköts det i sank.

Vi spräckte budgeten med över 50%.
Till viss del material, men övervägande timmar!

Och David.
Du är fortfarande min hjälte!
(...för du vågar vara rak)

Och du kan inte längre säga "nobody loves us" ;)
 
Nix skrev:
Och David.
Du är fortfarande min hjälte!
(...för du vågar vara rak)

Och du kan inte längre säga "nobody loves us"  ;)
Och David, "din väg" verkar du också ha funnit, så istället för ett hus kanske du snart har två ;) ;) :D
MVH/Christina.


 
Blir faktiskt lite rörd av alla positiva inlägg. :'(
K12: Du har mail. Denna kalkyl är uppdaterad och innehåller i princip allt utom tomt- och hantverkskostnader. Lite privatliv vill man behålla. ;)

Sedan har Lisa några fakturor som inte hunnit fyllas i men de klarar ni er nog utan.

mvh
David
 
Kan inte låta bli en liten procentfördelning på Davids siffror



Virke      21%
Fönster & dörrar      13%
Grund      8%
VVS      6%
Kök & Vitvaror      6%
Isolering mm      6%
Skivmaterial      5%
Mark & schakt      4%
Bruk & betong      4%
Verktyg mm.      4%
Spik, skruv & beslag mm      3%
Tak & vattenavrinning      3%
Färg & Målarverktyg      3%
Inredning badrum & bastu      2%
Våtutrymmen      2%
Övrig inredning      2%
Öppen spis, skorsten, murar, järn      1%
Trappor      1%
Takpapp mm      1%
Ventilation      1%
Trädgård      1%
Armaturer      1%
 
Guld att få en procentuell uppdelning. Vi har haft fullt upp med att fylla arket och orkade sedan inte dra någon slutsats från den. Ganska vanligt jobbmisstag när jag tänker efter. ;)
Vad man bör ha i åtanke är att varken tomt, elmaterial, installation eller hantverkare är med i kalkylen.

En slutsats kunde vara att försöka på att köpa fönster och dörrar i Polen och försöka köpa virket svart på något sågverk.

mvh
David
 
Pivottabeller...
Det är en funktion som du skulle ha mycket nytta av, nu när du lagt upp alla värden...

Men säg vad du vill ha, det tar mig tio sekunder att ta fram det.
Det är det minsta vi kan bjuda på
...
(Men först efter helgen, för nu skall det åkas norrut...)
 
Vafaan Pivottabeller klarar väl alla, det jobbiga är att knacka rådata och det har David gjort med bravur!
Tack för kalkylen!
 
F
Finns kalkylen kvar någonstans? :) Länken är nu trasig och just en sådan kalkyl är vad vi behöver..
 
Jag har tagit bort den.

mvh
David
 
Hej David

är ny på forumet och åller själv på med en kalkyl till mitt lösvirkeshus som jag skall göra det mesta själv på, vore kul om du meilade kalkyen så man ser att man inte är helt fel ute

tack på förhand /Erik
 
Hej på er,
Jag har fått många förfrågningar om kalkylarket. Anledningen till att jag tagit ner det är att huset är sålt. ;)
Jag kommer inte att sätta upp det igen i sin nuvarande form. Hoppas att några fick glädje av den under tiden den var uppe. Vi funderar på om vi ska sätta upp kalkylarket utan några kostnader utsatta. Kanske kan vara kul för er att veta ungefär hur mycket material som gick åt.

mvh
David
 
Men va nu? Sålt huset? Vad blir nästa projekt då? ???
 
Nästa projekt är klart i årsskiftet. ;)

mvh
David
 
David skrev:
Hej på er,
Jag har fått många förfrågningar om kalkylarket. Anledningen till att jag tagit ner det är att huset är sålt.  ;)
Jag kommer inte att sätta upp det igen i sin nuvarande form. Hoppas att några fick glädje av den under tiden den var uppe. Vi funderar på om vi ska sätta upp kalkylarket utan några kostnader utsatta. Kanske kan vara kul för er att veta ungefär hur mycket material som gick åt.

mvh
David
Ja, jag tar gärna del av arket, det är rubrikerna/uppställningen jag vill åt. Hur mycke du har köpt och vad det kostade intresserar mig inte (däremot är jag jäkligt nyfiken på vad den här högen med kvitton jag har egentligen innehåller för intressant information). Du kan väl posta ett tomt ark nånstans?
 
Betina
Samma här...
Uppställningen är fett intressant. Så, snälla, lägg ut den. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.