Hur länge tänker du fortsätta borra, det låter som ett rätt stort och inte supereffektivt jobb? Finns det verkligen inte något snabbare och enklare sätt? Sprängning eller snigeldynamit?
Jag hade nog blivit irriterad om grannen väljer att föra oväsen i hundratals timmar bara för att spara lite pengar.
 
J jonaserik skrev:
Bry dig inte bara borra på, han kan inte klaga på det, om han tillstår sitt yrkande, säg till att han får gå och anmäla det till miljförvaltningen hos kommunen
Denna attityd är ingen bra bas för god grannsämja. Det är som att säga: Jag gör exakt som jag vill och skiter i vad du tycker och hur du mår.
 
  • Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
Varför framhävs här i flera inlägg att det är en gammal gubbe? Hade det varit skillnad om det varit en snygg ung kvinna?
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Ja.
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben - Tror du det hade varit skillnad för andra om det varit en snygg ung kvinna, eller hade det varit skillnad för dig? ;)
 
Vem har sagt att det ena utesluter det andra?

I sak vänder jag mig dock mot den underliggande antydan att vi alltid måste behandla alla lika. Det finns det ingen som gör.

Jag brukar förvisso också rekommendera att man skiljer på sak och person, men jag tror att det gör bättre nytta om man som rådgivare fokuserar på saken och lämnar personfrågan okommenterad.
 
Ingen har sagt att det ena utesluter det andra, inte heller jag.

Håller med om att ingen egentligen behandlar alla lika, det är en utopisk tanke. Men frågan om gammal gubbe/snygg ung kvinna är på något sätt relevant. Det BORDE inte spela någon roll. Vilket leder till din rekommendation - att man borde skilja på sak och person. Vilket då extremt få människor gör till 100%.

Sen kan jag bara se att 2 personer använt uttrycket "gammal gubbe" och en av dem är TS. Så det kanske i det här fallet inte är så många utöver TS som bryr sig om kön, ålder, eller skönhetskoefficienten på den klagande grannen? I så fall ett gott betyg till forumet i stort kan jag tycka. :D

Any who, min fråga till dig Nötegårdsgubben var skriven med glimten i ögat, inte som ett ifrågasättande och inte som kritik. Kanske inte framgick så tydligt...? Inget illa ment. :)
 
  • Älska
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Är berget borta, eller borrar du än?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Varför framhävs här i flera inlägg att det är en gammal gubbe? Hade det varit skillnad om det varit en snygg ung kvinna?
Vilken dum fråga. Det är väl en jätteskillnad på en gammal ful gubbe jämfört med en snygg ung kvinna. :p
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Any who, min fråga till dig Nötegårdsgubben var skriven med glimten i ögat, inte som ett ifrågasättande och inte som kritik. Kanske inte framgick så tydligt...? Inget illa ment. :)
Jodå, det framgick. Tyckte också att mitt första stycke var ganska frimodigt. Sen kanske jag blev onödigt seriös.

Kramizar.
 
  • Gilla
ToRy
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vilken dum fråga. Det är väl en jätteskillnad på en gammal ful gubbe jämfört med en snygg ung kvinna. :p
Instämmer, dum fråga.
Jag är ju själv ful gammal gubbe. Så om jag har synpunkter på någon hänsynslös granne då är jag rökt.
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.