Heej!
Har sökt och letat överallt men finner ingen video eller nåt som jämför dtd 153 och dtd154?
Är ute efter en snabb slagskruvdragare och det ska vara makita.
Har en dtd152 på jobbet men tycker den är för långsam..
Kollar man specsen så är ju 154 snabbare än 153 och 170 är ju allra bäst men den har så mycket lull lull som jag inte vill ha.
Dtd 155 har hög varv per minut, men har lägre ipm så den lär ju inte kunna vara så snabb?

Jobbigt när man inte kan rada upp maskiner i en butik å kötta skruv tills man är nöjd med vilken man ska ha!
 
Nej fyyy va långsamt den verkar gå.. ;)
Och det ska banka å slå (y)
 
Jag kör 170 och den var vad jag kunde se den bästa i deras sortiment när jag köpte den, snabb och liten i yttermåttet. Lull lullet behöver du ju inte göra nåt med.
 
För den har ju samma max varvtal och ipm som 154:an fast saknar då alla finesser som 170 och som jag kan klara mig utan..

Du råkar inte ha prövat 153 och kännt nån skillnad?
Jag är ju inte ute efter att kunna bygga en altan 3min snabbare men trööttnar så när det känns som det går långsamt
 
P
köp en 154 så blir du nöjd! Själv har jag nyaste 171 som jag inte byter bort i första taget! (y)
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
N NoizyVillage skrev:
Heej!
...men den har så mycket lull lull som jag inte vill ha.
Det finns en bra funktion på vissa slagskruvdragare (funkar bra på Hitachi i alla fall) som saktar ner slag och hastighet när motståndet ökar. Det funkar perfekt med tex farmarskruv och liknande självborrande skruv som man vill köra i max hastighet i början men inte när skallen når ytan.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.