Ska tvätta av huset för en ommålning o kollade på japes medel de hade olika, en som heter grön fri, mögelfri och prickbort.

Vilket av medlena är alround tvätt? Vad jag kan se finns det inge mögel på fasaden ännu. Är det stor skillnad mellan de olika märken, får man samma effekt med biltemas medel?

Vissa fasadbrädor har det runnit ur kåda från kvistarna fast det har varit övermålat, hur ska man göra där inför ommålningen?
 
Kommer få så mkt bassning av andra för detta inlägg, men köp diskmedel, en hink och ett par ordentliga rotborstar. Använd varmt vatten.
Gå bananas på fasaden och va nöjd.

Pengarna du sparat köper du något kul för.
 
Mera bassning:
Jag körde högtryck med viss känsla på träfasaden.
Blir fint direkt och eventuellt lös färg får visa färg :)
Vid behov målning efter fina torra soliga dagar.
 
G ekaa88 skrev:
Kommer få så mkt bassning av andra för detta inlägg, men köp diskmedel, en hink och ett par ordentliga rotborstar. Använd varmt vatten.
Gå bananas på fasaden och va nöjd.

Pengarna du sparat köper du något kul för.
Och om färgen som sitter inte skyddar fasden längre då?
Då kan man ju köpa ny fasad för pengarna man sparat

Och jag skulle verkligen inte rekommendera någon att tvätta fasad med diskmedel(!?).

Kan rekommendera Alcros Grov Rent.
Dödar det mesta och mattar ner ytan fint.

Glöm inte spola av fönstrena noggrant:)
 
BigR
Yes funkar fint för underhållstvätt. Använder Yes och varmvatten, skrubbar och sköljer mjukt med trädgårdsslang.
 
Jag kör diskmedel eller HD grön (alkalisk avfettning) för underhållstvätt. Ska jag måla använder jag något starkare som mattar ner färgen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.