Mac_attack
Hej!

Söker tips på en bra toalettstol med mjukstängande lock som standard. Gärna skruvfritt montage mot golvet.
Vilka märken är bra? Vilka bör man undvika?

Om man även har tips på ett bra ställe för inköp (Göteborg eller nätet) så tar jag gärna emot det med! :)

Tack på förhand!
 
IDO Glow 36364 Rimfree
(Men beakta P-lås för anslutningen).
Mycket nöjd med design och funktion.
Köpte via Bygghemma
 
  • Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
Mac_attack
F FDT skrev:
IDO Glow 36364 Rimfree
(Men beakta P-lås för anslutningen).
Mycket nöjd med design och funktion.
Köpte via Bygghemma
Tack för tipset, för en novis, vad innebär P-lås?
I vårt fall kommer anslutningen från golv.
 
Mac_attack Misacsson skrev:
Tack för tipset, för en novis, vad innebär P-lås?
I vårt fall kommer anslutningen från golv.
Teknisk ritning av en stols L-anslutning med dimensioner för installation nära väggen.
Kräver en L-anslutning ned mot golv.
Finns en mängd typer och viktigt att kolla måtten på dessa så stolen kommer så nära väggen man önskar..
 
nikasp
Väldigt nöjd med ido glow rimfree som vi haft ett år. Den vi köpte hade mjuksits men jag har nu en mjukstängande med inbyggd barnsits (med magnet). Bör finnas i paket med mjukstängande hårdsits.
 
  • Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
Jag hade nog köpt en billig toastol från Jula för 500kr. Sen en sits från Ikea för runt 100kr.
Går något sedan sönder är det bara att kasta möget. Kostnaden blir den samma som att renovera toaletten.
 
Mac_attack
F FDT skrev:
[bild]
Kräver en L-anslutning ned mot golv.
Finns en mängd typer och viktigt att kolla måtten på dessa så stolen kommer så nära väggen man önskar..
Låter lite krångligt(?) även udda mått på avloppsröret? Vilka specialare behöver man komplettera med i sådana fall? Avstånd till vägg kan vi justera, stambyte nu under renoveringen.
 
Kan till och med flytta toalettstolen om man tar en förskjutning(om man nu inte ska riva upp).
 
BirgitS
Mac_attack Misacsson skrev:
Låter lite krångligt(?) även udda mått på avloppsröret? Vilka specialare behöver man komplettera med i sådana fall? Avstånd till vägg kan vi justera, stambyte nu under renoveringen.
Du kan nog hitta toaletter från Ifö och Ido med S-lås (avlopp i golv) eller universallås (passar båda sorters avlopp) som har mjukstängande lock utan att krångla med anpassning för P-lås.
 
  • Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
  • Gilla
Mac_attack
  • Laddar…
ymmij12 ymmij12 skrev:
Jag hade nog köpt en billig toastol från Jula för 500kr. Sen en sits från Ikea för runt 100kr.
Går något sedan sönder är det bara att kasta möget. Kostnaden blir den samma som att renovera toaletten.
Kanske smartare att köpa något som inte går sönder??
 
Mac_attack
Tror det blir ifö 6860 och att man köper en mjukstängande sits till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.