Hej. Jag gjöt en egen bänkskiva av betong förra året, den blev ful som stryk, tyvärr.. nu till min fråga. Jag funderar på en quick fix, för att få den att se bättre ut. Går det att spackla på betongen för att få en jämnare färg samt fylla ut små misstag?
 
Bild gör det lättare
 
Bifogat 3bilder
 
  • Polerad betongbänkskiva med fläckar och en träknivställ nära spishällen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Spricka vid kanten av en bänkskiva nära en spis, med översikt av köksgolvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bifogad bild av en bänkskiva i betong bredvid en kaklad yta med synlig fog och kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Går att spackla hade letat efter ett polyesterspackel med lämplig färg typ som man spacklat bilar med nått med ljus färg som går att färga med pigment
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Går att spackla hade letat efter ett polyesterspackel med lämplig färg typ som man spacklat bilar med nått med ljus färg som går att färga med pigment
Åh .. vad bra och tack! Finns det något jag borde tänka på? Några andra tips?
 
Tvätta ordentligt innan du spacklar biltema har ljust spackel men tyvärr är härdaren rosa plastic padding har ett som heter finspackel tror det är ganska ljust. Pigment finns i färgaffärer bara prova sej fram till rätt nyans.
 
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Tvätta ordentligt innan du spacklar biltema har ljust spackel men tyvärr är härdaren rosa plastic padding har ett som heter finspackel tror det är ganska ljust. Pigment finns i färgaffärer bara prova sej fram till rätt nyans.
Tusen tack! Det ska jag göra btw du som är lite kunnigare än jag.. vad rekommenderar du för fläck sedan på?
 
E emmaeriksssoon skrev:
Tusen tack! Det ska jag göra btw du som är lite kunnigare än jag.. vad rekommenderar du för fläck sedan på?
Haha ytlack ska de stå
 
Vi har använt en matt vattenburen pu lack vet inte om du hittar det som privatperson
 
  • Gilla
emmaeriksssoon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.