V Vetgirig19 skrev:
Så!
Idag blev det en GARDENA Sileno Life 750 inkl. robothus. (ej smart) för 9599 kr hos mitt lokala Hornbach. Deras prisgaranti gav mig en bra deal. =)
Jag får ju ångest när alla låga priser dyker upp. Ändå väntade jag tills priset gick ner från ca 14500 (utan hus) till 12500 (med hus) så jag trodde att jag gjorde en bra affär :sweat:
 
V Vetgirig19 skrev:
Så!
Idag blev det en GARDENA Sileno Life 750 inkl. robothus. (ej smart) för 9599 kr hos mitt lokala Hornbach. Deras prisgaranti gav mig en bra deal. =)
Varför så dyrt:)
Med prisgaranti på Hornbach mot Proshop 9999:- så borde du väl
fått den för 8999:- på Hornbach?
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Varför så dyrt:)
Med prisgaranti på Hornbach mot Proshop 9999:- så borde du väl
fått den för 8999:- på Hornbach?
Proshop erbjuder inte med hus. Så det är inte samma deal = ingen prisgaranti. =)
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
V Vetgirig19 skrev:
Proshop erbjuder inte med hus. Så det är inte samma deal = ingen prisgaranti. =)
Svarar mig själv där, det har dom ju nu! hah! Det hade de inte i eftermiddags, nu står det "helgerbjudande" över.
Well jag har ju 30 dagar på mig att komma och visa upp ett lägre pris. Men jag ids nog inte för 500 kr. ;)
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
N
Jag köpte 750.jag fick köpa 100m extra begränsningskabel och 2 extra paket märlor.
 
  • Gilla
Vetgirig19
  • Laddar…
N Nybergzzz skrev:
Jag köpte 750.jag fick köpa 100m extra begränsningskabel och 2 extra paket märlor.
Japp! Jag köpte på mig på Clas O idag, de har 20% för medlemmar om man köper mer än tre produkter.
Så ett installationskit och ett extra paket märlor, blev knivblad också.
 
N
V Vetgirig19 skrev:
Japp! Jag köpte på mig på Clas O idag, de har 20% för medlemmar om man köper mer än tre produkter.
Så ett installationskit och ett extra paket märlor, blev knivblad också.
Då lär du klara dig. Jag gjorde inte en ö på ett träd och de verkar fungera lika bra utan om det är plant vid trädet och inga rötter.

Den kör även under gungor och ett staket på 30cm utan problem.

Jag la guide kabeln 20cm ifrån begränsningskabel när den ska in och ladda.
Fungerade också väldigt bra.

Hade en gungställning som jag ej gjorde ö på. Fungerar utan problem.

Tog ungefär 25cm ifrån häcken och de fungerar också bra hittils.

Bara att fråga om de strular för dig då jag installera igår.

Tack alla andra i tråden som hjälpt mig. :)
 
N Nybergzzz skrev:
Då lär du klara dig. Jag gjorde inte en ö på ett träd och de verkar fungera lika bra utan om det är plant vid trädet och inga rötter.

Den kör även under gungor och ett staket på 30cm utan problem.

Jag la guide kabeln 20cm ifrån begränsningskabel när den ska in och ladda.
Fungerade också väldigt bra.

Hade en gungställning som jag ej gjorde ö på. Fungerar utan problem.

Tog ungefär 25cm ifrån häcken och de fungerar också bra hittils.

Bara att fråga om de strular för dig då jag installera igår.

Tack alla andra i tråden som hjälpt mig. :)
Tusen tack! Jag gjorde öar runt våra fruktträd då de är rätt spensliga ännu, sen blev det ö runt ovanmarkspoolen och sandlåda, gungställningen fick klara sig utan.

Vi har en fruktanvärt dålig gräsmatta med mycket "tussar"... dvs kala fläckar.. så det gick åt mååånga märlor för att få tråden så nära marken som möjligt. Men nu är de nere och premiärklippning pågår! Såhär långt allt väl. =)
 
N
V Vetgirig19 skrev:
Tusen tack! Jag gjorde öar runt våra fruktträd då de är rätt spensliga ännu, sen blev det ö runt ovanmarkspoolen och sandlåda, gungställningen fick klara sig utan.

Vi har en fruktanvärt dålig gräsmatta med mycket "tussar"... dvs kala fläckar.. så det gick åt mååånga märlor för att få tråden så nära marken som möjligt. Men nu är de nere och premiärklippning pågår! Såhär långt allt väl. =)
Skönt att höra att allt gick bra:)

Samma med mig här. Jag gjorde ett fel och de var att koppla in smart enheten före jag hade gjort zonerna.. Men de löste sig.

Hur stor matta och hur många zoner har du?
 
N Nybergzzz skrev:
Skönt att höra att allt gick bra:)

Samma med mig här. Jag gjorde ett fel och de var att koppla in smart enheten före jag hade gjort zonerna.. Men de löste sig.

Hur stor matta och hur många zoner har du?
Vi har drygt 600 kvm, har inte lagt in några zoner ännu. Vi satte upp poolen och fixade annat också så jag fick helt soppatorsk efter middagen. På det igen i morgon. =)
 
Är man jäkligt snabb så får man just nu en Smart Sileno Life 750 för 9999kr på Bauhaus (jag var snabb!) men det finns bara 1 kvar på lager.
Inget hus med men det var ointressant för mig.
 
  • Gilla
Vetgirig19 och 2 till
  • Laddar…
N
Hur har det gått för dig?
 
Det går jättebra, den jobbar på fint och jag har bara behövt justera tråden på två ställen.

Synd bara att gräsmattan inte växer alls på delar av tomten just nu! haha!
 
  • Gilla
golfgreen
  • Laddar…
V Vetgirig19 skrev:
Det går jättebra, den jobbar på fint och jag har bara behövt justera tråden på två ställen.

Synd bara att gräsmattan inte växer alls på delar av tomten just nu! haha!
Jag har samma problem, kämpar med att få mer gräs att klippa på vissa delar av tomten :crysmile:
 
G golfgreen skrev:
Jag har samma problem, kämpar med att få mer gräs att klippa på vissa delar av tomten :crysmile:
Leker med tanken på att skaffa ett par antiloper och bara lägga ner och istället kalla skiten för savann? Kanske ta lite inträde?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.