Patrik440
Kikade på en husannons som nyligen kom ut och såg direkt att utgångspriset var typ hälften av vad jag skulle gissat på.

Förklaringen fanns dock i längre ner annonsen:

Skärmbild av en husannons med text som nämner tvättstuga och uteplass, samt rotfastinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Vad gör man med ett sådant hus tro,
välter ner en vägg å kör in med en minigrävare?

/ Patrik
 
Beror väl lite på husets konstruktion/tidsera.
Äldre hus brukar vara betydligt mer robusta och rättframma, och därmed enklare att renovera. (Äldre hus såsom från före 2:a vk ca.)
 
Patrik440
Oldboy Oldboy skrev:
Beror väl lite på husets konstruktion/tidsera.
Byggt 1975 av en gammal byggmästare, han var lite ekonomiskt lagd då huset hade plåttak och var skarvat med plåt med div färgskiftningar på nocken tex.

Huset övertogs av en ung släkting på 2000talet någongång som inte bodde där så länge innan nya äventyr lockade och sålde till nuvarande ägare.

/ Patrik
 
  • Gilla
tttomten
  • Laddar…
Aha, -75. Om det inte är tegelfasad, utan vanlig brädpanel så går det nog hyfsat att byta, men det blir en omfattande operation.
Även el och vvs kommer att påverkas.
Golv och sannolikt även väggar behöver göras vid.
På ett äldre hus där gissningsvis en hel del ändå skulle behövas fräschas upp/bytas ut så kan det i värsta fall bli som att bygga nytt, iom att i stort sett allt behöver åtgärdas.

Om man inte är händig och/eller inte har tid (mkt) och lust så är det nog bättre att leta upp ngt annat.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Patrik440
Oldboy Oldboy skrev:
Aha, -75. Om det inte är tegelfasad, utan vanlig brädpanel så går det nog hyfsat att byta, men det blir en omfattande operation.
Även el och vvs kommer att påverkas.
Golv och sannolikt även väggar behöver göras vid.
På ett äldre hus där gissningsvis en hel del ändå skulle behövas fräschas upp/bytas ut så kan det i värsta fall bli som att bygga nytt, iom att i stort sett allt behöver åtgärdas.

Om man inte är händig och/eller inte har tid (mkt) och lust så är det nog bättre att leta upp ngt annat.
Tydligen är det mögel å röta en bit upp i väggarna också hörde jag.

I krypgrunden ligger det plast i botten så det är en mindre sjö där i.

Inga vidare drag i budgivningen heller..

Skärmavbild av budgivning för rött enfamiljshus med högsta bud på 260 000 kr och budhistorik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ P
 
Med tanke på huspriserna i övrigt i det området finns det ju en del marginal att greja för. Men frågan är ju om det är värt det,
Jag såg annonsen och trodde det var en bostadsrätt först, men när man läste lite längre ner så förstod man prissättningen...
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Fast sånt här ska man ju se själv för att se omfattningen av. För en besiktningsman och kreti och pleti så räcker det ju med ett lokalt angrepp för att man ska deklarera att det troligen är omfattande. jag tror inte de har brytit upp allting direkt.
 
Är det så att patrik440 är budgivare nummer 4?
 
  • Gilla
Ring
  • Laddar…
Patrik440
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Är det så att patrik440 är budgivare nummer 4?
He he.. Nä, usch.
Det ligger för inklämt för mig som blivit van med gamla fårhagar med björkar som grannar. Vy över landsbygd med röd stuga, bil, växthus och björkar som grannar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dessutom är jag inte så mycket för å snickra å hålla på skall jag erkänna vilket det lär bli vare sig man puttar i kull rucklet eller försöker renovera det.

/Patrik
 
Det är dom bästa grannarna! Nej köper man det stället får man ha mycket fritid!
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Patrik440
432 000:- blev slutpriset..
Mindre än hälften jämfört mot sist gång huset bytte ägare..

Får se om köparen puttar ikull kåken eller försöker fixat.

/ P
 
Patrik440 Patrik440 skrev:
432 000:- blev slutpriset..
Mindre än hälften jämfört mot sist gång huset bytte ägare..

Får se om köparen puttar ikull kåken eller försöker fixat.

/ P
Intressant. Ingen info om vem som köpte? Var några byggfirmor som pratat om intresse hörde jag.
 
Patrik440
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Intressant. Ingen info om vem som köpte? Var några byggfirmor som pratat om intresse hörde jag.
Nä, har inte hört något om vem köparen är.
Får väl höra med några bekanta i kvarteret där nästa gång man är på orten.

Någon med koppling till en byggfirma skulle man kunna gissa på. Finns ju några i trakten som köpt hus som de renoverat upp.


/P
 
Patrik440
NyaTorpane NyaTorpane skrev:
Intressant. Ingen info om vem som köpte? Var några byggfirmor som pratat om intresse hörde jag.
Ägaren av huset är en herre född - 46 som flyttat in där och någon renovering har jag inte hört talas om ännu.

En dörr på baksidan av garaget skall ha tillkommit och det skall byggas något typ ett orangeri i trädgården.

/P
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.