Är denna trimmer för kanter något att ha?

Har andra maskiner från makita, så det hade varit smidigt att använda samma batterier.
 
Den duger till gräs men tistlar och lite andra grövre växter tar den inte lika lätt. Batteritiden är rätt bra, kommer runt hela min tomt på 1000m² på 2 pluppar av ett 5Ah.
 
Tack för inputen. Den är ju trots allt prisvärd.

Funderar eventuellt på en Huskvarna med batteri också.
 
Någon som har någon annan input gällande annan makita eller Husqvarna?
 
Jag har modeller över, 384 eller vad en heter, med dubbla 18 V-batterier. Den klarar allt. Kanske overkill för "kanter" men ska du röja diken mm så krävs det effekt.
 
  • Gilla
A.G
  • Laddar…
Köpte nyligen en DUR187LZ från svh24.de Mycket bra balans och prestanda tycker jag. Modeller man håller fram för sig blir man bara trött av.
 
  • Gilla
toolman77
  • Laddar…
Intressant. Inga problem att beställa från Tyskland?
 
Nej inga problem, det kostade 10,9€ i frakt. Det tog ett par dagar innan de skickade, sen två dagar transport så en vecka totalt, men jag beställde annat också så jag vet inte vad som försenade.
 
Ingick det plastbladset eller trimmertråd?
 
Ser ju onekligen mer rejäl ut än 181. Men undra om den inte är lite väl over the top för mestadels kanter.
 
Inga plastblad,det finns tråd färdigt "påfyllt" så du kan köra ett några vändor. Köp till en rulle extra tråd.
 
  • Gilla
A.G
  • Laddar…
Husqvarnas batteritrimmers är riktigt bra men har du Makita batterier är väl saken klar
 
  • Gilla
A.G
  • Laddar…
Var inne på en Husqvarna 115il.

Men dels har jag makita sedan tidigare och batterierna till Husqvarna verkar inte lira ihop med Husqvarnas gräsklippare.
 
HUSQVARNA LB 146i
 
Det är samma batteriinterface på alla Husqvarna produkter som har löstagbart batteri. Gräsklipparna (ej automower) funkar med trimmern och motorsåg. Bara att trimmerns batteri är för litet för motorsågen så man köper trimmer utan batteri och sedan BLi20 som funkar till allt
 
  • Gilla
A.G
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.