Ikea har ett diskställ i metall två plan och plåt under.

Ett annat förslag är att ordna med en egen "bricka" under diskstället genom att prata med plåtis om en spillbit eller två.
 
Om Cejas diskställ är samma som finns i vårt kök så har det hål i bottenplattan så att inte vatten ska ansamlas där...

IKEA har däremot en bricka att ställa under diskstället: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stor...460&langId=-11&parentCats=10110*10258

Clas Ohlson har en diskbänksbricka i R/F, fast den kanske är mer till för att ha över disken i diskhon.

Har även för mig att jag sett någon diskbricka på Granit men är inte riktigt säker.

Lycka till!
 
Kolla hos Granit och hos Bruka. De har några snygga i aluminium. IKEA har även ett diskställ i rostfritt kallat Ordning (?) som jag tror har en hel droppbricka. Finns ej på nätet att se tyvärr då det är en utgående vara.

// WM
 
Room har några. Givetvis skitdyra.
John Wall har också några varianter.
Sen ligger det en inredningsaffär på Humlegårdsgatan som har flera diskställ.
Werner & Werner har några ställ.
Duka har jag inte kollat.
Har du kollat in Cordon Bleu på Vasagatan?
 
IKEAS version är perforerad i botten & inte lämplig för borgmasters önskemål. Den har ytterligare en nackdel: förstör lätt porslinstallrikar - lätt att få nagg. Jag har den själv & den skall definitivt inte behållas då jag flyttar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.