Hej,

Vi har under ca ett års tid aktivit sökt tomt i Hofterup, Kävlinge Kommun. Men tomtkön är inte att tänka på, där har vi stått i ca sju år utan framgång, och så fort det dyker upp privata alternativ via mäklare eller privat så är det alltid budgivning och tomterna sticker iväg för mycket i pris, eller så är läget fel.

Snälla, är det någon som har något tips på hur man går till väga för att få tag i en lite större tomt, minst 1000 kvm här i Hofterup med ett bra läge?
Känner du exempelvis någon som känner någon etc, etc? Vi står reggade hos alla husbyggarfirmor som är aktiva härnere, men de får ju inte in några bra objekt direkt.

Givetvis har vi  har annonserat både på Internet och tidningen men utan större framgång.

Är tacksam för varje tips vi kan få - helt omöjligt kan det väl inte vara tycker vi, även om vi så smått börjat misströsta.

Är tacksam för tips, ideéer och konkreta tomt-förslag.

Tusen tack på förhand,

Mvh,
Mia
 
Mia! Problemet är väl ganska enkelt; om du bara vill eller kan betala 4 kr / liter mjölk så lär du inte få någon mjölk utan att söka kontakta bonden direkt.

Lycka till! :) :) :)

 
Såg förresten alldeles nyss en på blocket.

Lycka till! :) :) :)
 
Hej,

Tusen tack för svaren, dock är dessa två alternativ redan "undersökta" och på mäklaralternativet ligger det på "fel sida vägen" eftersom vi söker en tomt inne i själva samhället, med tanke på cykelvägar etc till skolan och vi ej vill att barnen skall behöva korsa någon större på väg till skolan.

Den som ligger ute på Blocket är en avstyckning som ej känns helt lyckad, det blir en väldigt långsmal tomt där vårt drömhus ej är möjligt att bygga, tyvärr. (4.5 meter till tomtgränsen funkar inte då :'( )
Det är som vanligt känns det - alltid är det något som är "fel" på de objekten som kommer ut och" finns kvar" på marknaden.
Men som sagt, jag är evigt tacksam för all hjälp - kanske kommer vår tomt upp någon gång och vi kan ha missat den.

Trevlig kväll från en nästa misströstande tomtletare i Hofterups samhälle.
 
MiaC, har du läst mitt PM?

Jag är uppvuxen i Hofterup. Bodde i en Malmvilla mellan 75-87 och jag hade skitkul som barn!
 
Götenehus har tidigare haft mycket tomter i Hofterup. I helgen annonserade de om en tomt i Ålstorp.
 
Super - tusen tack för hjälpen Anna. Denna har jag missat!

Skall ringa "first thing" imorgon....

Trevlig kväll!

//M
 
Hej Mia, roligt att kiunna hjælpa till :)

Lycka till!
Anna
 
Den som ligger ute på Blocket är en avstyckning som ej känns helt lyckad, det blir en väldigt långsmal tomt där vårt drömhus ej är möjligt att bygga, tyvärr.
Jag tycker att du inte ska låsa dig för mycket vid dina tankar på "drömhuset" (lätt att säga, jag vet...).

Vår tomt var inte den allra lättaste med väderstrecken, men arkitetekten har ritat ett fantastiskt hus där han anpassat uteplats, ljusinsläpp etc efter tomtens förutsättningar. Arkitekter kan ofta göra underverk med den konstigaste tomten!!
 
Nu är det Eksjöhus som annonserar om tomter i Hofterup (med tanke på Eksjöhus rykte så hade jag varit tveksam).
 
larsg skrev:
Nu är det Eksjöhus som annonserar om tomter i Hofterup (med tanke på Eksjöhus rykte så hade jag varit tveksam).
Hej, Lars.

Vad tänker du på då för rykte? Är det kvaliteten, priset eller bemötandet du avser?

Har varit i kontakt med Eksjöhus i ett tidigt skede men gillar inte hustypen de tänker uppföra på detta nya område. Tyvärr ligger även dessa tomter "lite taskigt till" eftersom Du har Lödde-Landskrona vägen på ena sidan, infartvägen till villsamhället på den andra och slutligen Lundåkravägen på den tredje. Inget superkul läge enligt oss i alla fall!
Sedan blev ju inte saken bättre av att vi direkt inte kände något förtroende för deras representant/säljare - kändes som för mycket "bilförsäljare", det var i princip bara att teckna tomten och huset över telefon för dessa skulle gå åt "så fort" - vilket icke verkar vara fallet....

Men som sagt, det är ju väldigt individuellt och vi är lite kräsna av oss - men å andra sidan lär vi bara bygga en gång i livet och då skall allting vara 100%!

Trevlig kväll,
Mia

 
Hej,

Jag tänker på att Eksjöhus har varit en part i ett antal generalentreprenader där det gått riktigt snett och blivit infekterade rättssaker. Dessa har uppmärksammats bla i TV flera gånger och varit livligt debatterade här på forumet. Det bekymmersamma tycker jag är att när det har gått illa så har inte Eksjöhus ställt upp för sina kunder utan kunderna har själva fått ta fajten med entreprenören.

Lycka till med tomtletandet, Hofterup är ju inte färdigbyggt så er drömtomt kommer nog så småningom. Skulle ni tröttna på att vänta så får ni överväga att sänka kravet något (jo, jag vet att det inte är lätt när man har en bild i huvudet om hur det ska se ut).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.