Halloj Inger!

Här kommer lite svar på dina frågor:

¤ Ca 350 kvm

¤ Lösvirke i ESP-teknik, självbyggare

¤ Garage ingår ej

¤ 2006
 
Hej Inger!
Varför inga alternativ över 3 miljoner? Det finns ju faktiskt de som bygger hus för både 6 och 8 miljoner... ;)

Här kommer mina svar:
* 240 kvm, specialritat för oss
* Prefab, sluttningshus, Götenehus med totalentreprenad
* garage ingår ej i priset
* ej klart ännu, blir klart i mars 2007

 
Inger.P. skrev:
Därför att alternativen tog slut :)

Kanhända skulle spännvidden har varit större än några "hundratusenlappar". Jag pratade precis med VitaHuset att jag kanske lade upp omröstningen på fel sätt.  Egentligen skulle jag kanske skippa omröstningen och endast skapa en vanlig tråd. Nu får man ju ingen helhet ändå...

Syftet med omröstningen är att nybyggare ska kunna se hur byggkostnaderna kan dra iväg samt hur de kan fördela sig (hus, garage, trädgårdsanläggning) SAMT förstås den totala byggkostnaden. Det är ju så mycket mer än själva huset som kostar...
Ah, jag förstår :) Hade ju varit roligt att se hur många som hamnar i de övre prisklasserna.

Kan också helt öppet tillägga att vi hamnar ca en miljon över första kalkylen... så visst drar byggkostnaderna iväg alltid! Och vi är som sagt inte klara ännu!!

Tyvärr kan priser vara ett känsligt kapitel för många, vilket är synd, då det i många fall kan vara intressant och lärorikt att höra hur andra har det, precis som du säger. Om man kanske anonymt kunde lägga upp hur mycket man betalat för diverse byggkostnader? Går det att göra en poll på det sättet, tro? Fundera på det, Inger!
:)
 
Vårt hus:

Pris: ej klart ännu då vi fortfarande bygger, men sista alternativet blir det.

* 300,9 kvm, så vi hamnar nästan precis på snittet. Efter 3 hus är snittet 297 kvm. Jag är inte helt säker på att det är det nationella genomsnittet.
* Prefab, trä med putsfasad, 1 till 1,5-plan
* Garage ingår ej
* Klart tidigt 2007

 
Hejsan!

  • Total produktionskostnad 2,5 mille utan tomtpris
  • 150 kvadrat, 1 plan, trähus, prefab (Götenehus),
  • Har 3500 kvadrat stor tomt varför endast grovplanering är gjord samt uppfart med grus. ca 70 000 (inräknade i de 2,5 millarna).
  • Garage för dryga 100 000, isolerad platta köpt, resten gör vi själva.
  • Klart sissådär feb 2006

;D
 
Totalkostnad 2.350.000 kr exkl tomtpris
160 kvm, 1 1/2 plan
Garage ingår i totalkostnaden, 60 kvm, varmbonat med golvvärme. Plattan köpt. Byggsats som vi monterat själv. Kostnad ca 250.000 kr
Väggelementhus. Allt snickeriarbete invändigt samt det mesta målningsarbetet gjort själv. Övrigt arbete köpt.
Klart juni 2006.
 
Total produktionskostnad: 1,5 miljoner (exkl. tomtpris)

Boyta: 101 kvm, Älvsbyhus Mimer (oinredd ovanvåning)

Produktionskostnad inkluderar 60kvm varmgarage

Byggnadsår: 2006
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.