Klippmotorn på min 520 verkar helt ha lagt av. Var köper man ny till bästa pris. Går den att renovera.
 
Åsa Lund
Kanske elakt att skicka dig till en annan plats men...
Det finns en grupp på Facebook med många kunniga entusiaster
Vi som har en Husqvarna Automower
Tror jag gruppen heter
 
  • Gilla
Ksson58
  • Laddar…
Kanske är det en Stiga Autoclip 520 det gäller?
 
E etompau skrev:
Kanske är det en Stiga Autoclip 520 det gäller?
Ja, vem vet?
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Vad är det för motor?
Likadana gräsklippare har oftast olika tillval för motor.
Bild och vad problemet är skulle vara bra att veta.
Du kan problemsöka själv genom följande.
Ta bortt luftfiltret och häll i en tesked bensin i insuget och testa starta. Då bör något av följande hända.

1 Startar den och sen dör är det troligen förgasarrengörning som behövs.

2 Motorn bara snurrar och det händer inget.
Då är antingen tändningen fel på eller så är kompen dålig eller så är tändning eller ventiler felinställda.

Om alternativ 2 så ta ur tändstiftet, sätt på tändkabeln på tändstiftet igen och håll den gängade delen av tändstiftet mot någon omålad yta av stål så den jordas och sen försök starta och kolla om det blir någon gnista på tändstiftet.

3 motorn är stumm/ snurrar inte när du försöker starta. Ta ur tändstiftet och försök då snurra motorn snurrar den då var det troligen felinställda ventiler eller att det var fyllt med bensin, vatten, eller olja i förbränningsrummet.

Beskriv vad som händer så får du bättre råd på lösningar.

Mvh M

Nu ser jag att det handlar om en robbot...:rolleyes:
 
Frågan är ställd i robotforumet. De flesta, om inte alla robotklippare drivs av el, så att hälla bensin i klipparen är nog ingen bra ide.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Finns det robotgräsklippare med förgasare? :thinking:
 
useless useless skrev:
Finns det robotgräsklippare med förgasare? :thinking:
Jag såg ett reklamblad där man marknadsförde en robotklippare med elstart, så varför inte? :crysmile:

EDIT: För övrigt hade det ju varit rätt fräckt med en bensindriven robot som åkte till en tankstation istället för laddstation ... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.