Hej

Jag håller på att bygga ett garage på 63kvadrat och har kollat runt med byggmaterial i Sverige men allt känns så dyrt!bara taket och väggar skulle kosta mig 150 tusen.

Jag undrar om någon vet där man kan köpa byggmaterial från Polen som t.ex. Lättbetong(spelar ingen roll vilken märke det är),puts,takpannor,ytterdörr,fönster och garageportar allt material som man behöver till ett husbygge.
Jag själv har tänk åka ditt med min egen bil för och se hur det ser ut med priser och så men vet inte vilken stad och vart man ska åka till skulle vara tacksam för ett svar.
 
  • Gilla
salahunreal
  • Laddar…
F
Gdansk/Gdynia området har nog allt du behöver. Finns mycket skrivet om det om du söker.
 
  • Gilla
Orkidevägen
  • Laddar…
Är det deal att åka med släp för att handla VVS grejor som blandare/ duchgrejor/ tvättmaskin/VVB, golv mm? Sen många kartor öl, samt solceller..
 
Davide Gradina Davide Gradina skrev:
Hej

Jag håller på att bygga ett garage på 63kvadrat och har kollat runt med byggmaterial i Sverige men allt känns så dyrt!bara taket och väggar skulle kosta mig 150 tusen.

Jag undrar om någon vet där man kan köpa byggmaterial från Polen som t.ex. Lättbetong(spelar ingen roll vilken märke det är),puts,takpannor,ytterdörr,fönster och garageportar allt material som man behöver till ett husbygge.
Jag själv har tänk åka ditt med min egen bil för och se hur det ser ut med priser och så men vet inte vilken stad och vart man ska åka till skulle vara tacksam för ett svar.
Hur gjorde du?
 
F
H Husqvarna220Ac skrev:
Är det deal att åka med släp för att handla VVS grejor som blandare/ duchgrejor/ tvättmaskin/VVB, golv mm? Sen många kartor öl, samt solceller..
Tveksamt med solceller. Har pratat med affärsbekanta i Polen och kom precis hem från min tredje resa för året dit. Solceller har jag själv inte tittat på men stödet från myndigheter är obefintligt samt att regeringen där håller 2 miljoner kolgruvearbetare om ryggen. Dom jag pratade med sa att det köps mycket solceller från Tyskland, ungefär som i Sverige då.


Det övriga vet jag inte men det är klart billigare men när Zlotyn kostar 2,55 så äter det upp mycket av det roliga. Ölen har jag bra koll på. Runt 65PLN för en platta 50cl Polska premium lager. Vill man ha Svensk fulöl billigt så är det mycket billigare på tex Calles i Tyskland.

Med tanke på att det är en smidigare resa, mycket billigare färja (färjan till Polen med bil och släp sticker iväg bra i pengar) eller möjlighet att åka vi fastlandet så tror jag det blir en bättre affär totalt att åka på Tyskland.
 
  • Gilla
kemis
  • Laddar…
Solceller är bra pris i Tjecken, på Evpower, och ölen är väl Tyskland, hur är byggmaterial i Tyskland?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.