Nä, så där funkar det inte. Båda parter kan inte säga 'klart slut'. Är det ett längre meddelande så avslutar du med 'slut kom' varpå mottagaren bekräftar med 'klart slut'. Är det ett kort meddelande så kan mottagare avsluta direkt med 'klart slut'.
(y)
 
  • Gilla
tommib och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Nä, så där funkar det inte. Båda parter kan inte säga 'klart slut'. Är det ett längre meddelande så avslutar du med 'slut kom' varpå mottagaren bekräftar med 'klart slut'. Är det ett kort meddelande så kan mottagare avsluta direkt med 'klart slut'.
(y)
Jag litar på dig :ok:
 
Om det inte skall vara mer än två punkter då räcker det med två analoga telefoner och en likströmskälla för att prata. En växel behövs bara om du skall ha flera telefoner. Kanske lite knöligare med ringsignalen dock.
 
Hitta två gamla fältapor och koppla in. Går på batteri och ringer med vev.
 
Typ som i den där traderalänken några meddelanden tillbaka. :thinking:
 
U Ursidae skrev:
Hitta två gamla fältapor och koppla in. Går på batteri och ringer med vev.
Det skulle iofs vara rätt coolt att ha en sån ute i garaget, fast jag tror inte min andra hälft gillar att ha en ståendes i köket. Det är redan trångt att få in alla matvaror och porslin, haha....

Kanske ska ställa upp en på vinden så kan man ha miltärstuga uppe på vindsplankorna... :rofl:
 
RompisKompis RompisKompis skrev:
Typ som i den där traderalänken några meddelanden tillbaka. :thinking:
Hehe, läste faktskt tråden innan men lyckades missa just det inlägget.
 
U Ursidae skrev:
Hehe, läste faktskt tråden innan men lyckades missa just det inlägget.
Helt ok, vara bara så stolt att vara först med den tanken att jag inte kan låta någon annan få äran. :)
 
  • Gilla
Ursidae
  • Laddar…
B Bassrunner skrev:
Om du har lust att mecka lite går det att bygga själv också. [länk]
Då kan du strömmata med 9v-batteri eller något annat lämpligt, och använda befintlig kabel.

Hur bra det blir har jag ingen aning om.
Haha, men vad latjo. Det där måste jag nästan skaffa mig. Men måste fixe en arbetsbänk först. Kan bli hur kul som helst när det är klart.

Kanske ska göra en projektblogg :)
 
  • Gilla
Bassrunner
  • Laddar…
Vi har visserligen fast telefoni, och två trådlösa Philips DECT-telefoner kopplade till det fasta.
Det går utmärkt att ringa mellan de två för internsamtal, även om det fasta nätet är frånkopplat.
 
  • Gilla
Lilak och 1 till
  • Laddar…
Klassiska snabbtelefoner på Tradera
En kulturgärning att bevara och använda, torde enkelt kunna kopplas via befintlig tråd.
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
A alfista skrev:
Klassiska snabbtelefoner på Tradera
En kulturgärning att bevara och använda, torde enkelt kunna kopplas via befintlig tråd.
49 kr, ett fynd!
 
Nuförtiden finns det rätt billiga IP-baserade dörrtelefoner som troligen är billigaste valet. Men visst var de gamla 70-taldsystemen coola.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.