E evertb skrev:
Konstigt resonemang!
Du kanske ska ta och läsa på...
Sen FÅR vi inte bara göra ett rotavdrag på en faktura hur som helst. GDPR ställer till en hel del. Även om vi kan så måste kunden själv lämna uppgifterna till oss.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
E evertb skrev:
Finns det någon som Inte vill ha ROT?
Den som redan använt hela årets ROT t.ex.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Tycket TS ska prata m firman om att han vill ha ROT så får han det på följande fakturor iaf. Kan inte tänka mig att dom tar en avgift för varje faktura, om dom inte måste göra om dom.. vi gör det inte..
 
  • Gilla
evertb
  • Laddar…
N Neta68 skrev:
Du kanske ska ta och läsa på...
Sen FÅR vi inte bara göra ett rotavdrag på en faktura hur som helst. GDPR ställer till en hel del. Även om vi kan så måste kunden själv lämna uppgifterna till oss.
Du får visst göra avdrag. Har kunden lämnat erforderliga uppgifter så är det helt Ok. Vet inte vad det är du inte förstår. Tala med skatteverket. GDPR ställer absolut inte till det!
 
E evertb skrev:
Du får visst göra avdrag. Har kunden lämnat erforderliga uppgifter så är det helt Ok. Vet inte vad det är du inte förstår. Tala med skatteverket. GDPR ställer absolut inte till det!
Ni skriver ju samma. Kunden måste lämna uppgifterna då är det inga problem.
 
E evertb skrev:
Konstigt resonemang!
Vet inte om du heller inte förstått. Har du bara betalat in 40.000:- i skatt och tagit ut rot för 50´ får du 10.000:- i restskatt.
 
H Hammarfall skrev:
Idag damp fakturan från elektrikern ner. Ingen rot. Tror inte att vi diskuterade det alls. Nu behöver jag snart en elektriker på nytt, och fakturan bli säkerligen en nolla dyrare. Förstår att det blir extrajobb för att jag ska få tillbaka 3-400kr, men jag tycker att företag borde vara tillräckligt service minded att i alla fall fråga om rot, om inte när de arbetar så innan fakturan skrivs. Annars väljer jag ett annat företag nästa gång.
Nu har de svarat och de skriver en ny faktura. Bra service enligt mig.
 
E evertb skrev:
"Fråga om de vill ha ROT"
Finns det någon som Inte vill ha ROT?
Ja, de som redan har använt årets Rotavdrag.
 
E evertb skrev:
Du får visst göra avdrag. Har kunden lämnat erforderliga uppgifter så är det helt Ok. Vet inte vad det är du inte förstår. Tala med skatteverket. GDPR ställer absolut inte till det!
Nej, inte utan kundens tillåtelse.
 
R RoBo skrev:
Ni skriver ju samma. Kunden måste lämna uppgifterna då är det inga problem.
Exakt så RoBo
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.