A
Vet ni varför securitashemlarm.se inte har något vattenläckagelarm på sitt nya larm?

Vore superbra att ha det också tycker jag.


Tack!!
 
StefanEriksson skrev:
Vet ni varför securitashemlarm.se inte har något vattenläckagelarm på sitt nya larm?

Vore superbra att ha det också tycker jag.


Tack!!
Kommer förhoppningsvis innan semestern, testas i detta nu av utvalda.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Tack så mycket för info!
 
StefanEriksson skrev:
Hej!
Tänkte skaffa hemlarm som är kopplat till securitas nätverk av väktare.

Undrar om någon vet vad skillnaden är på Securitaslarm.se och Verisure?

Båda verkar vara securitas-ägda.


Tack för tips!


Länkar:
[länk] /> ritaslarm.se/abonnemang.html?submenu_id=-1
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
Hej,
Har det blivit något hemlarm än? Har snabbögnat tråden och missat det.

Som f.d Verisure-säljare så kanske jag kan komma med lite input på det du undrar!

Första skillnaden mellan Securitas hemlarm och Verisure är definitivt tekniken/funktionerna, att det verkligen fungerar som det ska när något händer. Verisure har en utvecklingsavdelning på 200 anställda som bara jobbar (i malmö) med att utveckla och förbättra komponenterna och dessutom tar fram nyheter. I år är det en hel del nytt att vänta, superbra grejer.

Men en viktig sak med att välja Verisure-larmet är att du får larmet installerat av en expert, vilket är av stor vikt. Service och garanti på komponenterna så länge man har abonnemanget.

Securitas hemlarm måste du installera själv genom att följa deras långa och krångliga manual, och ändå är du inte säker på att komponenterna blir korrekt placerade och vinklade optimalt.

Jag skulle välja Verisures larm alla dagar i veckan. Du har den absoluta tryggheten och säkerheten med det. I paketet som säljs nu har du vibbdetektorer som täcker de riskfönster och dörrar i huset, larmet går redan vid första åverkan utanpå dörr/fönster. Det avskräcker de allra flesta inbrottstjyvar, de kommer inte ens att påbörja nåt.

Det är ju inte för intet som Verisure nu har blivit utsedd till Sveriges bästa säkerhetsföretag två år i rad, 2017 och 2018.

Värt pengarna, även abonnemangskostnaden. Dra in på några andra onödiga kostnader som man betalar varje månad så har du livsviktig trygghet i ditt allra heligaste, Ditt hem och dina nära och kära!

Och nej, jag får inte betalt för att jag rekommenderar Verisure, jag är bara så övertygad om att det är det bästa larmet ever!
 
A
Precis som jag misstänkte är Verisure grymt oseriösa mellanhänder.

Ett bolag som låtsas vara "securitas" men som i själva verket är en mellanhand som ringer in securitas ifall något larm går.


Vi har Verisure (securitas direct) på vårt företag.
Idag fick vi 1 samtal, jag missade att svara. Inga fler uppringningar.
Såg att det var verisure, jag ringer upp dem för att höra detta:

"Ja men precis, på 1 ir-detektor så har larmet gått, vi skickar inte ut någon väktare eftersom vi inte har nycklar"

Uuursääkta? Så för att de inte har nycklar så kan de inte ens åka ut och göra en yttre kontroll.
Vi har betalat 1000kr i månaden till detta bolag i 10 år och det enda vi får tillbaks är 1 enda samtal.

Finns liksom larm att köpa för 500kr på teknik magasinet som ringer upp din mobil. Det är i princip det man får.


Nej fy, jag ska försöka byta till riktiga Securitas så snart som möjligt med förhoppning av att de är seriösare.


(Anledningen till att vi inte vill ge nycklar till något vaktbolag grundar sig i att jag har flera vänner som jobbat som väktare som kan intyga om att flera s.k väktare åker ut och hänger på kunders företag nattetid. T.ex var det några som åkte till en mässa mitt i natten för att peta på dyra båtar, ett annat fall där väktare körde motorcyklar i en stor lagerlokal. Nä tack, yttre kontroll räcker.)



Verisure kan bli utsedd till bäst, det betyder ingenting. Med den aggressiva marknadsföringen och den storlek på bolaget så kan de bli utvalda.
 
Finns det inte någon överenskommen åtgärdslista vid utlöst larm?
Det låter ju lite tunt att vid utlöst larm ska bara en person ringas upp på företaget, blir sedan inte denna person nådd, så avslutas bara ärendet.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Låter helt galet, måste vara nått jättefel i ert avtal. Man försöker självklart nå K-man omgående men en åtgärd om man inte når denne är mer regel än undantag.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Det var iallafall vad de sa i telefon när jag ringde upp dem.

När jag tog upp att de tidigare skickat ut väktare vid falska larm så fick jag en känsla av att hon på andra linjen bara ryckte på axlarna och sa något i stil med "jag vet inte hur det var då, men om du vill så kan jag lägga in en anteckning på att ni vill att någon åker ut och tittar utvändigt trots att de inte har nycklar".

Jag frågade även ifall villkoren ändrats då sa hon nej, det ska dem inte ha gjorts.

Detta låter så himla dåligt i mina öron.


Lite som min mor brukar säga "du kommer betala en massa pengar i månaden, sen om det händer något får du nog ingen hjälp".
 
En snabb titt i Versiures avtalsvillkor för företagslarm säger bl.a.

4.2 Åtgärdsinstruktion (Åi). Kunden skall i samband med installation av Larmsystemet upprätta Åi. Övervakning av Larmsystemet påbörjas inte innan SDS mottagit ifylld Åi. Kunden ansvarar för att Åi vid var tid innehåller uppdaterade korrekta uppgifter för rätt
hantering och åtgärd. Uppgifterna kan även noteras på www.securitasdirect.se (Mina Sidor).

5 ÅTGÄRDER VID LARM5.1 Enligt gällande åtgärdsinstruktion (Åi
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
E etompau skrev:
En snabb titt i Versiures avtalsvillkor för företagslarm säger bl.a.

4.2 Åtgärdsinstruktion (Åi). Kunden skall i samband med installation av Larmsystemet upprätta Åi. Övervakning av Larmsystemet påbörjas inte innan SDS mottagit ifylld Åi. Kunden ansvarar för att Åi vid var tid innehåller uppdaterade korrekta uppgifter för rätt
hantering och åtgärd. Uppgifterna kan även noteras på www.securitasdirect.se (Mina Sidor).

5 ÅTGÄRDER VID LARM5.1 Enligt gällande åtgärdsinstruktion (Åi
Oj, det kände jag inte till. Vi har varit kund sedan över 10 år.
Kan det vara nya villkor?

Antagligen det hon gjorde då när hon "gjorde en anteckning".

Ringer de nu får vi se vad dem säger =)

EDIT: Nu gick det att skapa konto på deras hemsida.
 
A
Värdelöst.
Kunde inte göra mycket om Åi (åtgärdsinstruktioner) på verisures buggiga "Mina sidor".

Nu antar jag att de skickar ut väktare även fast de inte har nycklar, då de som sagt per telefon erbjöd att de kunde anteckna att vi vill få ut väktare trots att de inte har nycklar. Jippi. :thinking:

Känns som man måste påminna Verisure om att göra det man betalar för, helt snurrigt.:lying:

Har iallafall sänkt priset per månad till 350kr/mån exkl.moms då vi har ett gammalt larm.
 
Du bör inte anta saker när det kommer till säkerhet kan jag tycka, framförallt inte om du är rädd om de saker som larmet ska skydda.
 
StefanEriksson skrev:
Precis som jag misstänkte är Verisure grymt oseriösa mellanhänder.

Ett bolag som låtsas vara "securitas" men som i själva verket är en mellanhand som ringer in securitas ifall något larm går.


Vi har Verisure (securitas direct) på vårt företag.
Idag fick vi 1 samtal, jag missade att svara. Inga fler uppringningar.
Såg att det var verisure, jag ringer upp dem för att höra detta:

"Ja men precis, på 1 ir-detektor så har larmet gått, vi skickar inte ut någon väktare eftersom vi inte har nycklar"

Uuursääkta? Så för att de inte har nycklar så kan de inte ens åka ut och göra en yttre kontroll.
Vi har betalat 1000kr i månaden till detta bolag i 10 år och det enda vi får tillbaks är 1 enda samtal.

Finns liksom larm att köpa för 500kr på teknik magasinet som ringer upp din mobil. Det är i princip det man får.


Nej fy, jag ska försöka byta till riktiga Securitas så snart som möjligt med förhoppning av att de är seriösare.


(Anledningen till att vi inte vill ge nycklar till något vaktbolag grundar sig i att jag har flera vänner som jobbat som väktare som kan intyga om att flera s.k väktare åker ut och hänger på kunders företag nattetid. T.ex var det några som åkte till en mässa mitt i natten för att peta på dyra båtar, ett annat fall där väktare körde motorcyklar i en stor lagerlokal. Nä tack, yttre kontroll räcker.)



Verisure kan bli utsedd till bäst, det betyder ingenting. Med den aggressiva marknadsföringen och den storlek på bolaget så kan de bli utvalda.
Jag undrar om du vet VILKA du pratade med vid första samtalet? Securitas Direct är ju de som sköter företagslarm och Verisure sätter larm i privatbostäder. Var det inte på företaget det larmade?

Hur som helst behövs varje larm som löst ut bli verifierat för att åtgärd skall utföras. Alltså bild Det är inte möjligt att skicka ut polis, brandkår, väktare e.d om det inte är ett bekräftat larm. Det är åtskilliga falsklarm varje timme, varje dag så det förstår man ju.

Utdrag från Verisures företagslarm = Securitas Direct:

””✓ Fria utryckningar med inre väktartjänst

Vid verifierat larm åker alltid väktare till ert företag. Med tillgång till nyckel kan väktaren utöver att genomföra en yttre inspektion också säkerställa ert företag invändigt. Det kostar inget extra, oavsett vad som har orsakat larmet. Samarbete sker med väktare, polis och räddningstjänst.””
 
A
Surfar du in på verisures hemsida ser du securitas direct logo längst ner.

Ja jag har pratat med Securitas direct/Verisure företag där vi har vårt företagslarm.

Rusta hus:
Det du säger stämmer inte, när vi tecknade abonnemanget så fanns det inga kameror. Då kunde de skicka ut väktare vid larm om de inte kunde nå oss per telefon.


Självklart sker det mycket falsklarm, därför de ringer.
Samma gäller Verisure privat utan kamera, de ringer, inget svar = skicka ut väktare.
 
StefanEriksson skrev:
Surfar du in på verisures hemsida ser du securitas direct logo längst ner.

Ja jag har pratat med Securitas direct/Verisure företag där vi har vårt företagslarm.

Rusta hus:
Det du säger stämmer inte, när vi tecknade abonnemanget så fanns det inga kameror. Då kunde de skicka ut väktare vid larm om de inte kunde nå oss per telefon.


Självklart sker det mycket falsklarm, därför de ringer.
Samma gäller Verisure privat utan kamera, de ringer, inget svar = skicka ut väktare.
Har ni ett företagslarm utan kameror? Då tror jag ni är underutrustade. Ni borde ha uppgraderat systemet för länge sen, tänker jag. Kameror har funnits i åtskilliga år, om inte ända från starten för över 30 år sen på Securitas Direct. Kolla upp det för ert företags säkerhets skull

För att ändå tydligt visa att det är två olika företag vi talar om så har Securitas Direct ett telefonnummer som är 0771-32 75 00 eller 020-227788 och Verisure har 020-7 24 365
De har två olika växlar.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.