Hej tänkte bestala hos Vidaxl och fick inte genom köpet för man är tydligen tvungen betala direkt vilket är dåligt tycker jag. Är dåligt ska man behöva betala i förväg .
 
Bara att välja någon annan leverantör istället eller välja annan betalmetod, många brukar t.ex. ha Klarna där du kan betala i efterhand. Eller har jag missförstått påståendet?
 
När det gäller web shoppar med gott rykte så betalar jag normalt direkt. Just den firman vet jag inget om, skulle kolla upp dem lite innan köp.

Om du betalar med kreditkort, så kan man reklamera till banken om man bli lurad. Strikt formellt så har du ju betalat till banken, inte till firman, banken är ansvariig för din leverans.
 
A AndersS skrev:
Bara att välja någon annan leverantör istället eller välja annan betalmetod, många brukar t.ex. ha Klarna där du kan betala i efterhand. Eller har jag missförstått påståendet?
Nej du jag försökte med Klarna ,men det gick linte genom
 
A AIDA ILIJASEVIC skrev:
Nej du jag försökte med Klarna ,men det gick linte genom
Gick det inte igenom p.g.a. tekniska omständigheter eller kreditvärdighet?

Väljer man faktura hos Klarna gör de en mikroupplysning (den syns aldrig i kreditupplysningen).
 
A AIDA ILIJASEVIC skrev:
Nej du jag försökte med Klarna ,men det gick linte genom
Klarna är ju ett låne och faktureringsföretag, dessa kollar ens kreditvärdighet vid tex delbetalning. Detta innebär att om deras kreditupplysningspartner sågar din privatekonomi så anser klarna att risken är för stor för att du ska kunna låna pengar av dem. Det kan också bero på störningar i betaltjänsten.
 
A AIDA ILIJASEVIC skrev:
Nej du jag försökte med Klarna ,men det gick linte genom
Då var det väl något tillfälligt fel för hanterar ett företag Klarna så finns de betalningsmetoderna eller så gjorde du något fel :D
Googlade snabbt på Vidaxl och de anger Klarna som betalningsmetod.
 
R ramafred skrev:
Gick det inte igenom p.g.a. tekniska omständigheter eller kreditvärdighet?

Väljer man faktura hos Klarna gör de en mikroupplysning (den syns aldrig i kreditupplysningen).
Jag vet inte vrf det gick inte genom när det står på deras sida att man kan betala både med Klarnas konto el faktura, kreditupplysning jag är fast anställd i många år så det är inga problem. Fattar inte har handlat på nätet med klarna utan problem så vet ej.
 
A AIDA ILIJASEVIC skrev:
Jag vet inte vrf det gick inte genom när det står på deras sida att man kan betala både med Klarnas konto el faktura, kreditupplysning jag är fast anställd i många år så det är inga problem. Fattar inte har handlat på nätet med klarna utan problem så vet ej.
Okej, kan inte ge dig ett bättre svar än att kontakta butiken via telefon eller mail och förklara dina problem.

Är de ett vettigt bolag bör de vilja hjälpa dig!

Lycka till!
 
Du kanske har för många utstående fakturor hos Klarna för tillfället, eller har köpt något riktigt dyrt. Själv så fick jag inte handla mer hos Klarna efter ett köp av fönster för cirka 60 000 kr, dvs tills fakturan för fönstren var betald då :)
 
K KJE skrev:
Du kanske har för många utstående fakturor hos Klarna för tillfället, eller har köpt något riktigt dyrt. Själv så fick jag inte handla mer hos Klarna efter ett köp av fönster för cirka 120 000 kr, dvs tills fakturan för fönstren var betald då :)
Nej inget av det handlar på nättet jämt kanske Vidaxl är inte seriöst företag
 
A AIDA ILIJASEVIC skrev:
Nej inget av det handlar på nättet jämt kanske Vidaxl är inte seriöst företag
Då får du kontakta företaget du vill beställa hos eller Klarna tyvärr kommer vi nog inte längre här.
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
A AIDA ILIJASEVIC skrev:
Nej inget av det handlar på nättet jämt kanske Vidaxl är inte seriöst företag
Jag har handlat flera gånger från Vidaxl och aldrig haft något strul med dem och även betalat varorna i förskott.
 
thomas33 thomas33 skrev:
Jag har handlat flera gånger från Vidaxl och aldrig haft något strul med dem och även betalat varorna i förskott.
 
Hej tack för info jag har kontaktat dem och det ordnade sig med beställning
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.