Hej!
Kan jag såga i ett köksskåp så det blir lägre? Och våga såga i en bänkskiva? Vilken såg i så fall? Funkar med fogsvans, cirkelsåg eller sticksåg? Det är skåpet mot väggen som ska bort och sänkas till förmån för bänkspisen (annan ämnestråd).
 
  • Kökskåp vid vägg under bänkskiva med fönster och krukväxter ovanpå, nära en trästol.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Till att börja med måste du undersöka hur skåpet sitter fast i väggen och hur väggar och bakstycke sitter ihop etc. Så du kan planera för en ny infästning mm. Men det finns folk i forumet som har byggt om köksskåp.

Sen är inte jag rätt person när det gäller val av såg men det kan bero på vad för sorts bänkskiva det är.
 
  • Gilla
Tina A Västerås
  • Laddar…
Om skivan är något med trä, cirkelsåg för båda operationerna.
men varför en bänkspis? Fäll ner en häll i skivan och ställ bänkspisen på bänken som ugn.
Eller sitter det i pengarna?

Protte
 
  • Gilla
Tina A Västerås
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Om skivan är något med trä, cirkelsåg för båda operationerna.
men varför en bänkspis? Fäll ner en häll i skivan och ställ bänkspisen på bänken som ugn.
Eller sitter det i pengarna?

Protte
Bänkspisen fanns redan i stugan och ja, pengarna har flugit iväg i och med detta kolonistugeköp :)
Vi måste prioritera att lägga om taket och sparar in på onödiga utgifter så att säga. Senare kan det absolut bli en ny spis.
Och så är det trädäck, tapetsering osv osv... men kul är det!
 
Kan ni ta loss hela skivan?
 
Jag använder en sänksåg med skena för dylika operationer. Inte för att sänkfunktionen behövs utan för att snittet blir perfekt med skenan.

Hyr en sådan såg om ni ska ge er på detta.
 
  • Gilla
Tina A Västerås
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jag använder en sänksåg med skena för dylika operationer. Inte för att sänkfunktionen behövs utan för att snittet blir perfekt med skenan.

Hyr en sådan såg om ni ska ge er på detta.
Tack! Och tack alla andra :) Ska undersöka bänken lite närmare i helgen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.