Galadriel skrev:
Vad är det med den du inte tycker om.
När jag var och titta på ett ymer så fastna jag direkt det passa oss precis. :)
Jag vill bara inte ha en dörr i Vardagsrummet..ahh jag är kanske löjlig, det är cäl en fixidé :-/
 
Nä det tycker jag inte, helt klart ska man gå på magkänsla och man ska gå på vad man själv känner och tycker.
Det är inte precis nått man gör flera ggr bygga hus alltså så det gäller att man får det som man vill. :)
 
Hej!
Vårt Ägir kommer sista veckan i mars, om allt går som det ska. Vi har valt bort deras kök helt, ville inte hålla på å ta ner och göra om när man bara vill flytta in, och ska köpa ett nytt på Ikea. Vi ska göra ett större badrum med bastu genom att bygga ut mot sovrummet bakom badrummet. Det ska också klinkas och kaklas i hall och över köksbänk. Det innebär merkostnader helt klart, om man inte är duktig på att greja själv. När det gäller badrum krävs gipsskivor å dyl. för att kunna kakla å då kostar det. Vi känner oss helnöjda med själva husets utformning, men jag tycker att Ä-byhus kunde höja standardutbudet lite. Svårt att säga vad kostanderna blir innan allt är klart. Vår kalkyl är på 1.600000 (xs-modell, med garage, exkl. tomt) och då hoppas vi att det ska räcka gott och väl. Jag har en fråga till Ägirägare: Exakt hur lång är väggen i köket och hur stort är fönstret mot framsidan? Finns det någon annan som bytt ut hela köket i Ägir? Hur har ni då gjort?
Svårt att förstå att man inom några månader kommer att ha ett hus! Märkligt! :surprised: Men roooooligt! :cool:
 
Hej!
Kul att höra att det finns fler som tänkt "byga om/utveckla" Ägir. Vi får vårt hus först i Maj, men tänker som ni. Ut med köket och in med ett annat. Vi kommer förändra köket helt, diskbänk/arbetsbänk/spis mot långväggen m flera fönster, på väggen där Ä-hus har spis/bänk mm kommer vi ha alla högskåp, kyl/frys mm. I mitten blir det en köksö och det stora köksbordet blir där Ä-hus tänkt sig vardagsrummet.
Vi har inte valt bort köket eftersom vi tänkte återanvända köket till hobbyutrummet (läs:garaget).

Det låter som en spännande lösning att slå ihop toa + badrum till ett och utnyttja dessutom sovrummet bakom. Ska ni ha bara ett badrum eller bygger ni toa/badrum någon annanstans?
 
Vi ska ha ett vanligt gargage med carport F15-modell tror jag det hette, så vi saknade lite förvaringsutrymmen. Därför tänker vi skippa den lilla toaletten och göra om den till en klädkammare istället, vinterkläder, julgrejer å annat tar plats. Vi nöjer oss med en toa, i badrummet, vi flyttar från en liten två till hus och har klarat oss bra med en toa så vi får fortsätta med det. Det långa sovrummet bakom badrummet blir ett litet arbetsrum/kontor och vi ska sätta in ett till fönster där, eftersom det gamla fönstret hamnar i badrummet. Låter det snurrigt? jag känner mig helsnurrig, pratade nyss med grundkillen, de kommer nästa vecka å börjar med grunden. Här har man väntat i år och månader nu handlar det plötsligt om dagar...man blir onekligen lite darrig... ::)
 
TIPS :cool:
Tänk på att HELA vinden är golvad med ÄH! Där finns det mycket plats för adventsljusstakar. Det är väldigt bra att ha två toaletter, så tänk igenom det ordentligt innan ni gör om det till förråd.

Lycka till! ;)
 
hej på er alla har är en till som bygger ägir i tygelsjö
p-o hetter jag
 
Vi har bestället ett Ägir. Kommer troligen i juni/juli. Vi byter ut köksluckorna, kaklar badrummen och väljer egna tapeter + klinker i hall. Kram
 
K KMH skrev:
Hej!
Kul att höra att det finns fler som tänkt "byga om/utveckla" Ägir. Vi får vårt hus först i Maj, men tänker som ni. Ut med köket och in med ett annat. Vi kommer förändra köket helt, diskbänk/arbetsbänk/spis mot långväggen m flera fönster, på väggen där Ä-hus har spis/bänk mm kommer vi ha alla högskåp, kyl/frys mm. I mitten blir det en köksö och det stora köksbordet blir där Ä-hus tänkt sig vardagsrummet.
Vi har inte valt bort köket eftersom vi tänkte återanvända köket till hobbyutrummet (läs:garaget).

Det låter som en spännande lösning att slå ihop toa + badrum till ett och utnyttja dessutom sovrummet bakom. Ska ni ha bara ett badrum eller bygger ni toa/badrum någon annanstans?
bilder på det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.