Hej!

Snart är det dags att sätta in ventilation i garaget, har läst lite här på forumet om hur vissa medlemmar rekommenderar att ventilera det på med det skiljer mycket från tråd till tråd så tänkte se om någon duktig kan svara på det till just mitt behov.

Garaget är 8*12m, 2.5m takhöjd och har en invändig yta på 85kvm, det kommer användas som garage året runt för 2 bilar dagligen. Jag kommer även ha en liten snickeriverkstad för att hobbysnickra möbler. Kommer försöka uppnå en så bra dammuppsamling som möjligt till samtliga maskiner men lite kommer alltid hamna i luften.
Vi bor i Zon 2 på västkusten.

Ovanvåningen kommer ha egen ventilation då jag tänkt att ha en liten "man cave" där och brygga öl.

Den rektangulära symbolen närmast dörren är luftvärmepumpen, och det blåser nästan alltid på sidan med garageportarna/långsidan med fönster

Tack på förhand
 
  • Ritning av ett garage med mått, luftvärmepump och planerad ventilation, utan detaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om det går in långsida nedre högra hörnet, ut övre högra hörnet.
Alt
In nedre högra hörnet, ut övre vänstra hörnet.
 
tttomten TomasJor skrev:
Om det går in långsida nedre högra hörnet, ut övre högra hörnet.
Alt
In nedre högra hörnet, ut övre vänstra hörnet.
Tror du att det räcker i ett sånt stort utrymme?
 
Ja det tror jag, du öppnar ju portarna dagligen och när du använder maskiner så har du även ökad cirkulation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.