Hej!

Ja jag vet att det är en svår fråga... ;)

Ska snart köpa nya fönster till mitt hus, och jag har tidigare tittat på Traryd, men jag blev livrädd när jag läste om en här på forumet som beställt Traryd, och fått fönster och glasdörrar som ser olika ut.

Håller nu på och tittar på andra tillverkare också, men vilka rekomenderar ni?

Här är några som jag tittat på. Vad tycker ni om dessa? Dyra? Dåliga? Eller vad?

Traryd
SP
Elit Fönster

/Jonas
 
Svårt att tro att det är nån större skillnad på tillverkarna, besvärligt förståss om nån byter utseende på modellerna. Har själv SP fönster och en Traryd fönsterdörr, inga problem, ska köpa några nya och byta ut några kopplade och då blev det SP eftersom jag kom över några på blocket men när jag jämförde priser på de storlekar som jag ska ha så var det samma pris på kronan mellan SP och Traryd. Prislistor och bra priser kan du hitta på www.bygglagret.se
 
Så du är nöjd med Traryddörren?
Jag har letat i Stockholmstrakten efter en Traryddörr (Helst pardödrr) som jag kan klämma och känna på, men det verkar inte finnas någon återförsäljare som har några dörrar. :(

Har ni några tips om någon återförsäljare som har en Traryddörr i sin utställning.
 
Hmmm... jag har två monterade trarydaltandörrar i huset, en 90-dörr står å vilar i väntan på montage, en pardörr väntar på montage. Det är dock lite svårt att klämma och känna på pardörren eftersom den är fastsurrad i garageväggen och det går inte att öppna dörrarna när dörren är omonterad. Vill du ändå tittta ska det säkert gå bra - dörrarna finns i södra stockholm.

Byggvaruhusen brukar ju alltid ha någon dörr monterad? Fast inte en pardörr förstås....
 
Har du sett Traryd utställt någonstans?

Jag har varit på Biejer och kollat, men det har bara SP och säljaren ville knappt prata om Traryd... >:(

Har du tips på något byggvaruhus som säljer Traryd och har fönster och dörr utställda... Gärna i södra Stockholm...
 
Näe jag vet inte exakt. Jag köpte mina fönster på Faringe Såg /sollentuna, men ev så är det SP-fönster som gäller där nu. Annars hade dom mycket uppsatt, då iaf.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.