Vad tror man om att foga om eller lägga om pappen under socken ?
 
Fått nytt pris ! Ett företag fräser ut alla fogar och lägger på ny fog så fogen ligger jämt med telegsten och nya källar
Fönster med i priset ca 35 000 kr En annan firma vill ha 20 000 kr för att byta ut fönster
Och hydrofobera med weber fasad skydd samt tvätta fasaden med syra på 3 fläckar
Sedan skulle omfogningen bli ett rörligt pris på 309 kr timmen exl material !!
 
Svårt att jämföra med angivna priser.

Ingår ställning?
Med eller utan ROT?
Med eller utan moms?
Vilken typ av fönster; trä målad/omålad?,plast (komposit) eller aluminium? 2 glas eller 3 glas? Argongas?

Du kan ju inte jämföra dessa 2 firmor, det är ju 2 helt olika jobb som dom ger pris på !!!
 
Förtydligande !

Nr 1 Ingen ställning ingår i något av jobbet ! ( Har en själv )
Nr 2 priset är efter rot och med moms ,( priset är det jag själv skall betala )
Nr 3 Ena företaget har aluminium fönster 2 glas ej öppningsbart
Det andra företaget kör med plast 2 glas ej öppningsbart
 
Tjo !

Det var ett tag sedan, Nu så har hantverkarna börjat, Man har nu kontrollera fogarna på väggen och foga om där det behövs, För att det inte skall någon färgskillnad så har en färganalys på fogen gjorts. Fogningen är klar och har nu torkat en vecka, Nu skall det salltsyras på väggen där det behövs,, Hela väggen är tvättad sedan i April så det behöver man inte göra, Sedan skall väggen hydrofoberas. Där efter byts 2 st källar fönster ut.
 
Antar att du har kontrollerat att taket är helt ;-)
 
  • Gilla
Mikael1974
  • Laddar…
Självklart ! :)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Tjo !

Nu är väggen hydrofoberad, märker ingen skillnad, tänker man inte på det, så ser man inte. Fönsterna är bytta, Nu är det bara 1 detalj kvar, resultatet, Vi får se när det börja att regna, Kanske skulle med beting sajt :) :D Vad tror du ?!(y) eller :thumbdown:
 
Hur gick detta sen?
 
Hej ! En uppdatering hur det har gått, Det har gått fantastiskt bra, Vatten har inte trängt in via fogarna, Dock hade fogen släppt ca 1 meter ovanför fönster, dvs att den lossnade, Men jag knacka försiktigt bort den lösa fogen och foga på nytt igen, Väggen är som ny igen och nu kan man sova gott om nätterna :) Men det jag vet idag så skulle jag själv knacka bort fogen och låta ett proffs foga om igen för att spara lite pengar :)
 
  • Gilla
thomas33 och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.