Har sommarstuga där vi har en stuga på 20kvm och som verkligen behövs rivas ner.
Behöver något nytt..

Har ingen lust att lägga förmögenhet, och det är bara till för sommaren. Behöver något vid 35-60kvm och bra pris för pengarna.
Jag vill inte ha något man kan sparka upp för materialet är så tunt.

Var på bahouse och titta och deras kunde man ju nästan blåsa omkull...

Har ni något ni kan rekommendera till mig eller nån sida med bra kvalité och bra priser?
 
Åsa Lund
Vi har sedan elva år en Folkstuga från Polhus. Mycket nöjda med kvaliteten
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Vi har sedan elva år en Folkstuga från Polhus. Mycket nöjda med kvaliteten
Byggde ni ihop den själv?
Storlek o pris? =)
 
Ska ni bygga själv eller köpa nånting färdigt? Billigast (om man inte räknar in sitt eget arbete) borde det bli om man bygger själv i lösvirke utifrån någon standardmodell på hus utan en massa vinklar och krusiduller.
Enkelstugan från Svensk trä tex:
https://www.byggbeskrivningar.se/utvandigt/enkelstugan/
 
useless useless skrev:
Ska ni bygga själv eller köpa nånting färdigt? Billigast (om man inte räknar in sitt eget arbete) borde det bli om man bygger själv i lösvirke utifrån någon standardmodell på hus utan en massa vinklar och krusiduller.
Enkelstugan från Svensk trä tex:
[länk]
Ingen av oss är så händiga, eller har så mycket tid. Jag har en bit att åka också.
Så skulle nog bli bättre med färdigt.
 
Lövångers bygg har jag hört mycket positivt om. Har en bekant som har ett garage därifrån som levererades och monterades utan problem.
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Har du kollat på Polhus, som Åsa Lund föreslog och rekommenderade?
Jag tycker också de verkar ha bra grejer: [länk]
Ja, kollat fanns några som var vid intresse.
Men jag undrar liksom, om man bygger ihop det själv ska man ha kran, ställning osv då?
Eller är det saker man orkar lyfta själv?
Finns ju med montering men kostar ju typ 90-120k för dom jag tittat på..
 
Jag har tittat en del på lövångersbygg.
Deras grundsatser verkar prisvärda, sedan kan man komplettera med annan isolering osv.
https://lovangersbygg.se/
 
F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Men jag undrar liksom, om man bygger ihop det själv ska man ha kran, ställning osv då?
Lövångers byggs prylar levereras med en lastbil med kran som ställer de färdiga väggsektionerna på plats.
 
När man kollar priser så är det bra att inte missa att kryssa i grund och extra isolering.
Även om man gör grunden själv och bara ska använda det som sommarstuga så hade jag inte tveka att köpa till extra isolering, det skiljer så lite i pris.
 
useless useless skrev:
Lövångers byggs prylar levereras med en lastbil med kran som ställer de färdiga väggsektionerna på plats.
Det står att dom inte gör de ?
" Du tillhandahåller själv fordon för lossning från lastbil."
 
Åsa Lund
Vi byggde huset själva. Fyra händiga personer fyra hela dagar. Dock ingen kran, bara stegar.
Sedan tillkom takläggning, eldragning, målning och resten... Så att få upp själva huset var det lilla i sammanhanget.

Är man inte händig får man nog vara beredd på att öppna plånboken för att få nåt byggt.
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Vi byggde huset själva. Fyra händiga personer fyra hela dagar. Dock ingen kran, bara stegar.
Sedan tillkom takläggning, eldragning, målning och resten... Så att få upp själva huset var det lilla i sammanhanget.

Är man inte händig får man nog vara beredd på att öppna plånboken för att få nåt byggt.
Och ni köpte via lövångersbygg, bar ni väggarna för hand på 4 personer?
 
  • Arg
Åsa Lund
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Och ni köpte via lövångersbygg, bar ni väggarna för hand på 4 personer?
Om du löser lite högre upp skrev hon
"Folkstuga från Polhus" Hihi =D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.