Hej!

Jag har två gräsytor som jag vill att min Worxs landroid ska klippa. Hur ska jag lägga kablarna?
Just nu har jag laddningsstationen på den större ytan (baksidan av huset). Jag har dragit kabeln först runt den större ytan och sedan fortsatt till den mindre ytan (framsidan av huset) ca 15 meter bort (det är ett område som landroiden inte kan gå i och måste bäras), sen runt den mindre ytan och sedan har jag lagt ihop kabeln ut från den mindre ytan med kabeln in till den mindre ytan och dragit ut den till den stora ytan och kopplat in den i laddningsstationen. Det är alltså bara en kabel (dragen sammanlagt ca 130 meter) varav ca 15 x 2 meter ligger tätt ihop (som en slinga mellan den lilla och stora gräsytan). När jag nu lyfter över landroiden till den lilla ytan visar displayen E 1 (att klipparen är utanför sitt område) och går inte igång även om jag startar om den och slår in pinkoden. När jag lyfter tillbaka den till den stora ytan fungerar den utmärkt.

Varför fungerar den inte på den lilla ytan (framsidan av huset)? Är det för att kablarna ligger ihop, de kanske behöver ha ett avstånd mellan sig? Är det för att jag lyfter och bär den ca 15 meter? Tacksam för hjälp!
 
Dessa felsymptom brukar vara orsakat av att slingan ut till området/ö är korsad. Detta borde vara beskrivet i manualen för klipparen.
 
E etompau skrev:
Dessa felsymptom brukar vara orsakat av att slingan ut till området/ö är korsad. Detta borde vara beskrivet i manualen för klipparen.
Tack för svaret! De är korsade. Jag har satt ihop dem, så de ligger ihoptvinnade. Behöver de ha ett särskilt avstånd eller kan de ligga helt ihop, men inte korsade? Om de behöver avstånd i mellan räcker 2 cm eller behöver det vara mer?
 
Tack för svar! Ska testa och lägga om kablarna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.