Hur svårt är det få jobb som möbel snickare och inte svart?

Har varit lärling och det är nåt jag är passionerad över, älskar trä. Utbildningar o jobb är o varit elektriker , Automations tekniker. Konstnär ,skulpturer på massa olika ställen ,jobbat som gårdskarl fastighets skötare och gjort massa snickeri där och en del möbel snickeri som lärling ca 3 år sammanlagt (ej studerat officiellt)
även studerat design.

Men nu när man har familj o precis förlorat jobb o de jag hittar och fått är jobb med minimum lön o det överlever vi precis med 11000kr (städning) efter skatt för familj på 3 snart 4 är inte mycket . Och stabil inkomst är viktigt och vill få det jag är värd och använda allt det som är mig.

Vill gärna bygga för ett bra företag som även gör volontär jobb. Eller ha pengar och starta företag som är för de passionerade som gillar skapa och känner stolthet och ära i de dem gör men även som har ekonomi för att gå runt med pengar nog, så att man kan hjälpa andra som Sofias änglar men där PR inte spelar roll utan man hjälper för man vill.

Jag kan sjukt mycket både på bygg o kontor o datorer , säkerhets dokument ,ritningar till och med medicin, osv då jag älskar lära mig och studera. Och jag brukade alltid slå ner mig själv men idag kan jag säga att jag ligger på sjukt mycket kunskap

Blev mycket text...bara hopplös sits med en unge till på g och i rännan
 
  • Gammal träddörr med grov smidd låsvred och gångjärn i en murad öppning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Åsa Lund
Sök jobb som vaktmästare i en bostadsrättsförening? Kanske kombinerat med vicevärd på en gång? Du kan ju lite av det mesta, vore perfekt i mina ögon!
 
  • Gilla
4hdan
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Sök jobb som vaktmästare i en bostadsrättsförening? Kanske kombinerat med vicevärd på en gång? Du kan ju lite av det mesta, vore perfekt i mina ögon!
Tror tyvärr de flesta brf drar sig för att anställa folk. Mkt lättare att hyra in via olika beamnningslösningar då man slipper risk för sjukkostnader etc.

And datorer så ska det jobbas med sånt så är det ofta olika certifieringar som gäller för att kunskap ska räknas.
 
Åsa Lund
Kolla med HSB?
Eller region Skåne, de söker ofta folk till allt möjligt
 
  • Gilla
4hdan
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kolla med HSB?
Eller region Skåne, de söker ofta folk till allt möjligt
Googla och hitta på Skåne region så de va nåt iallafall,så söker de o ser tack för tipset . Får se om nåt på hsb kommer upp med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.