Man sitter i soffa och äter ur en skål, framför en TV, med DVD-skivor på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Screew och 27 till
  • Laddar…
Kör bara!

Återkom gärna och berätta hur det slutade :)
 
Som vanligt en väldans massa svar, så man hinner inte läsa allt. Gör man det, så räcker tiden inte till för annat. Att detta är ett solklart fall av egenmäktigt förfarande råder det inget tvivel om. En fråga som kommer upp i huvudet är hur denna person kan sitta vägsamfällighetens styrelse. Är det bara räddhågsna medlemmar som ständigt dansar efter dennes pipa. En sådan här person gör inte ett så grovt övertramp, utan att ha en historik av liknande beteenden i andra frågor. Som mäklare i ca 20 år har jag stött på dessa maktfullkomliga individer vid flera tillfällen. De tror inte bara att de äger föreningen, utan också dess medlemmar. De är som krokodiler med stor käft och försvinnande små öron, bullriga, lyssnar inte och använder härskartekning för att tysta oppositionen. Det som redan sagts är det enda rätta. Polisanmäl honom, sätt upp en avgränsning som han inte kan passera utan att göra åverkan. Börja sedan att lobba för att "kuppa" ut honom på ett årsmöte. Såna här personer har intet att göra i ledande ställning överhuvudtaget.
 
  • Gilla
ilafudi och 9 till
  • Laddar…
N Nygamla hus skrev:
ett solklart fall /.../Som mäklare i ca 20 år har jag/.../
Man hade ju kunnat tänka sig att du efter 20 år som mäklare haft mer erfarenhet än att hävda att det här är solklart utifrån TS knapphändiga beskrivning.
 
  • Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
harry73
N Nygamla hus skrev:
Att detta är ett solklart fall av egenmäktigt förfarande råder det inget tvivel om.
Jag vet inte om grannen hade rätt att bredda vägen åt TS håll. Jag tror inte.
Däremot vet jag att TS inte bara fick ta bort massorna, så ja solklart fall av egenmäktig förfarande.
Nu ska ni inte tolka detta som att jag tycker att ts ska bli polisanmäld, men jag blev lite trött på alla som så säkert visste att grannen gjorde fel.
 
  • Gilla
Abki och 2 till
  • Laddar…
D
harry73 harry73 skrev:
Jag vet inte om grannen hade rätt att bredda vägen åt TS håll. Jag tror inte.
Däremot vet jag att TS inte bara fick ta bort massorna, så ja solklart fall av egenmäktig förfarande.
Nu ska ni inte tolka detta som att jag tycker att ts ska bli polisanmäld, men jag blev lite trött på alla som så säkert visste att grannen gjorde fel.
Eftersom massorna kommer från annan plats längs vägen så äger även jag massorna, din synpunkt om att jag agerat egenmäktigt kan vi därmed avslå.
 
  • Gilla
Linderödsåsen och 9 till
  • Laddar…
harry73
D Bubblebubb skrev:
Eftersom massorna kommer från annan plats längs vägen så äger även jag massorna, din synpunkt om att jag agerat egenmäktigt kan vi därmed avslå.
Där ser man, även jag kan ha fel :)
Jag kan mha den information du gav oss fortfarande inte helt säker bedöma att grannen gjorde fel.
Men just nu är det bara en teoretisk fråga eftersom du tog bort massorna.
Håll oss gärna uppdaterade.

Ps: mina inlägg är på inger sätt menat som kritik mot dig
 
märkliga är ju att det aldrig är bilder i dessa trådar, jag kan fatta för 15-20år sedan när inte alla hade digitalkamera, men idag har ju typ alla ett gäng
 
  • Gilla
Hasselvargen och 8 till
  • Laddar…
D Bubblebubb skrev:
Eftersom massorna kommer från annan plats längs vägen så äger även jag massorna, din synpunkt om att jag agerat egenmäktigt kan vi därmed avslå.
Så, grannen har grävt på ett ställe på din tomt för att fylla upp på ett annat men du tänker fortfarande inte tala om för honom att han har gjort fel??
 
  • Gilla
  • Haha
Festlund och 5 till
  • Laddar…
Jag kan givetvis ha fel, men kombinationen av extrem konflikträdsla, avsaknad av foton och att enda återkopplingen på 40 inlägg om att TS bör polisanmäla etc var ”jag funderar på att själv skotta bort massorna och köra dem till tippen” får en ju att fundera på om det trollas. Inget kan ju elda upp detta forumet som en god grannfejd där den ena parten tycks agera helt orimligt.
 
  • Gilla
  • Haha
Trävilla och 7 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
[bild]
Hallå...
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
lärjungen och 5 till
  • Laddar…
D Bubblebubb skrev:
Känner att jag helst inte vill bråka om det.
D Bubblebubb skrev:
Nu är det i princip återställt och vi får se vad som händer.
Det går fort i hockey! Spännande att höra hur det utvecklas. Det finns rätt och fel sätt att göra saker på, och i mina ögon har båda parter handlat fel. Grannen mer än TS, men ändå.
 
  • Gilla
GreenYoda och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Så, grannen har grävt på ett ställe på din tomt för att fylla upp på ett annat men du tänker fortfarande inte tala om för honom att han har gjort fel??
Jag tolkar det inte som att massorna kommer från Bubblebubbs tomt, utan som att de kommer från vägområdet som delägs genom samfälligheten (alternativt någon samfällighetsägd plats där en hög med grus/massa har lagrats.
 
Prata med grannen först. Snabbast o smidigast om det funkar. Går inte det be kommunen eller lantmäteriet (vem det nu är men det vet andra i tråden) sätta ut en pinne i ditt hörn vid korsningen så blir det klart för alla både för dig och grannen om det är nåt fel ö.h.t. Pinnen får sedan inte göras åverkan på, fyttas eller mosas ned av ett båtsläp. det är en brottslig handling.
 
  • Gilla
RSn och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jodå, det är vanligt att vägar ligger på andras fastigheter.
För att anlägga väg på annans fastighet krävs ett servitut. Alla andra fall är egenmäktigt förfarande!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.