Jaha, åker iväg ett par timmar och kommer hem till att sambon varit duktig igen.
Köpt en begagnad skitpool, en sån blå från Rusta med endast ringen man blåser upp, resten står med hjälp av vattentrycket.
Blå uppblåsbar Intex Easy Set-pool fylld med vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu har ju då min älskade sambo inte riktigt tänkt på att marken gärna ska vara platt där man ställer en sådan så pool-j**veln "kalvar" så in i baljan just nu och SJÄLVKLART har hon hunnit fylla skiten.

Blå uppblåsbar pool med vit ring som står vingligt på en ojämn gräsmatta, till synes halvfull med vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har inte tid att bygga trädäck till skiten, men kan tänka mig att försöka hitta en annan plats för den, vad jämnar jag ut en gräsmatta med då?
Funkar sandlådssand? Ska fylla på ungarnas låda så dom kan forsätta sitt grävande mot Kina och ska ändå hämta ett ordentligt lass med sand.
Den är 3m i diameter och 80cm hög, blir ju bra tryck på marken gissar jag och frågan är om sån sand ligger kvar?

HJÄLP!!
 
Allt som ligger under ligger kvar oavsett materiel, ta du leksand som är utan småsten och inte gnager hål går även att säkra ytterligare med press mellan sand och botten
 
Packad sand funkar. Lägg en pressäning mellan sand och pool så slipper ni dra in sand i polen och skyddar den.
Sen åk och köp en riktig sandfilterpump istället för skitpumpen som kommer med. Det filtret kommer vara igenbäckat inom några dagar.
Sandfilterpumpen kommer hålla många uppblåsbara pooler.
 
Tack för svar till er båda!

Det där med sandfilter låter ju intressant, vi har extremt järn, mangan och kalkrikt vatten så jag kan tänka mig att den här ger upp inom kort, men den kanske kan klara denna sommar tro?
Kom på att jag har ju en robot som klipper gräset med, hur fan tänkte sambon nu? :thinking::crysmile::sweat:
 
G ekaa88 skrev:
Jaha, åker iväg ett par timmar och kommer hem till att sambon varit duktig igen.
Jaha, tänk så att barnen fick en pool medan dom kan leka i den. De hade kanske flyttat hemifrån innan dit poolbygge blivit klart.:oops:
 
  • Gilla
jonko
  • Laddar…
Jag ser inte vad som är problemet. Det räcker väl att det är vatten i för att barn ska bada.
 
Vilken omtänksam sambo du har..(y)
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.