M maallee skrev:
Det står inget sånt till det golv jag köpte. Vi har iofs inte så jättesoligt och golvet ser iaf förjäkligt ut, t.om där ingen sol alls når golvet.
På vilket sätt ser det förjäkligt ut? Slitits mycket på kort tid eller hur menar du?
Jag hade hoppats att vinylgolv höll sig fräscha o fina länge..
 
E eddiw skrev:
På vilket sätt ser det förjäkligt ut? Slitits mycket på kort tid eller hur menar du?
Jag hade hoppats att vinylgolv höll sig fräscha o fina länge..
Det har rest sig typ överallt och golvet är inte ens två år (lagt korrekt).
 
  • Trägolv med synliga bucklor och ojämnheter trots att det är nytt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M maallee skrev:
Det har rest sig typ överallt och golvet är inte ens två år (lagt korrekt).
Aj aj, ja det där såg ju faktiskt inget vidare ut i skarvarna längre :/
Hoppas vårat håller sig bättre. Ligger i vårt sovrum och i ett sovrum måste man ju ha garderober som står på golvet.. Kan bli spännande det här.. Kanske får riva ut skiten om nåt år igen då..
 
M maallee skrev:
Det har rest sig typ överallt och golvet är inte ens två år (lagt korrekt).
Oj det där såg ju inte alls kul ut, vad är det för golv? Ser ut som en dåligt limma plastmatta som underlaget har hjälpt till att resa upp det också
 
Hojte Hojte skrev:
Oj det där såg ju inte alls kul ut, vad är det för golv? Ser ut som en dåligt limma plastmatta som underlaget har hjälpt till att resa upp det också
Det är Pergo vinylklick, golvet är lagt av firma och enligt alla anvisningar.
 
S
M maallee skrev:
Det är Pergo vinylklick, golvet är lagt av firma och enligt alla anvisningar.
Reklamera arbetet i sådana fall. Om du inte får gehör där, kontakta Pergo och mejla bilden till dem så löser det nog sig :)
 
S Stadsfiskalen skrev:
Reklamera arbetet i sådana fall. Om du inte får gehör där, kontakta Pergo och mejla bilden till dem så löser det nog sig :)
Det är reklamerat, golvfirman har varit här och Pergo samt golvförsäljaren kommer om två veckor och ska kolla. Men är lite surt så klart, det kostade mycket och är lagt på nästan hela bottenvåningen (80 kvm).
 
M maallee skrev:
Det är reklamerat, golvfirman har varit här och Pergo samt golvförsäljaren kommer om två veckor och ska kolla. Men är lite surt så klart, det kostade mycket och är lagt på nästan hela bottenvåningen (80 kvm).
Dom kommer säkert skylla på att du ställt tunga saker på golvet, vilket man tydligen inte får..
(Sjukt egentligen eftersom man givetvis vill ha golv överallt i ett rum, även under skåp, garderober .
 
E eddiw skrev:
Dom kommer säkert skylla på att du ställt tunga saker på golvet, vilket man tydligen inte får..
(Sjukt egentligen eftersom man givetvis vill ha golv överallt i ett rum, även under skåp, garderober .
Ja, det kommer de alldeles säkert göra. I köket står det visserligen en köksö uppepå (dock inte köket i övrigt). Men det har rest sig överallt, även där vi inte har nåt tungt alls på golvet. I hallen står endast ett skoställ och i v-rummet endast soffor (alla andra möbler är vägghängda). Men har som sagt räknat med att de kommer skylla på det. Kommer kämpa för min rätt i så fall (har redan kontakt med konsumentvägledare t.ex).
 
  • Gilla
eddiw
  • Laddar…
M maallee skrev:
Ja, det kommer de alldeles säkert göra. I köket står det visserligen en köksö uppepå (dock inte köket i övrigt). Men det har rest sig överallt, även där vi inte har nåt tungt alls på golvet. I hallen står endast ett skoställ och i v-rummet endast soffor (alla andra möbler är vägghängda). Men har som sagt räknat med att de kommer skylla på det. Kommer kämpa för min rätt i så fall (har redan kontakt med konsumentvägledare t.ex).
Om det är så överallt så måste det ju varit en riktigt dålig batch du råkat få. Bra att du är förbered (y)
 
Vad blev deras slutsats? Fel på golvet eller på omständigheterna?
 
  • Gilla
Tommy Kokkarinen
  • Laddar…
V VAftrudner skrev:
Vad blev deras slutsats? Fel på golvet eller på omständigheterna?
Fel på underarbetet (det lutar ett par millimeter för mycket) men de tror inte att göra om det skulle hjälpa. Men vi får inte igenom reklamation ändå.
Det är en jättekrånglig historia som är svår att sammanfatta, det har nu gått en bra bit över ett år. Vi har även svårt att få tag i Pergo, försökt i flera månader.
 
  • Gilla
Niclas G1
  • Laddar…
M maallee skrev:
Fel på underarbetet (det lutar ett par millimeter för mycket) men de tror inte att göra om det skulle hjälpa. Men vi får inte igenom reklamation ändå.
Det är en jättekrånglig historia som är svår att sammanfatta, det har nu gått en bra bit över ett år. Vi har även svårt att få tag i Pergo, försökt i flera månader.
Det var trist att höra. Om det är någon tröst så vet du i alla fall att de förlorat en potentiell kund i mig till följd av deras agerande.
Jag hoppas ni finner någon acceptabel lösning.
 
  • Gilla
Brodern
  • Laddar…
Ni har inte råkat lägga någon mjuk foam under golvet?
 
K Klicka skrev:
Ni har inte råkat lägga någon mjuk foam under golvet?
Vi har köpt det underlag som blev rekommenderat (och firma som lagt golvet)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.