Hej,
Appen heter Qlocx!
Vi har idag en brevlåda som enbart går att öppna med nyckel vilken jag aldrig har med mig när jag går förbi brevlådan. En appstyrd brevlåda vore en perfekt lösning för mig och min familj!
Mvh Micke
 
1.Qlocx

Förutom egna husrenoveringar så blir det rätt många resor upp till Norrbotten för att hjälpa morsan hålla efter hus och sommarstuga.

Det vore väldigt skönt att iaf inte behöva oroa sig för posten medans man är borta
 
Hej!

Svar: Qlocx

Motivering: Jag har inget som gör att jag borde vinna, av en anledning som gör att det är synd om mig. Jag och alla i min omgivning mår utmärkt. Jag har dock ingen "smart" brevlåda, bara en liten "vanlig" som hänger på staketet. Nu blev det genast synd om mig eller hur?
 
1. Qlocx

Vore perfekt för oss eftersom vi beställer flera paket i veckan och ofta har vänner och familj som vill återlämna lånade saker när vi inte råkar vara hemma.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Med MP4000 Smart har du postkontoret hemma!

[bild]

Din MP4000 Smart postlåda från Berglund låser du enkelt upp med mobilen och slipper allt krångel med nycklar. Postlådan använder bluetooth-teknik, räckvidden är 10 m. Postlådans högkrypterade digitala lås öppnar upp helt nya möjligheter och tar första steget in i framtiden. Via appen delar du ut digitala nycklar, du bestämmer själv hur länge och till vem – tryggt, säkert och dygnet runt.

Totalt värde: ca 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad heter appen som styr låset på Berglunds postlåda MP4000 Smart?
Svaret hittar du här: [länk]
  1. Qlocx
  2. Home Delivery
  3. Smart Control
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 14 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den utsetts.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Miljöcenter som önskar sig en bild på vinnaren med sin postlåda, att använda på sina sociala media samt i sitt nyhetsbrev. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Miljöcenter för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar:
1. Qlocx

Våran brevlåda är från början av 70-talet och var modern när huset byggdes. Sedan vi tog över huset har vi moderniserat många saker men inte denna. Vi har pratat om att köpa en ny för der behövs men inte fått "tummen ur". Hjälp oss gärna att bocka av detta på våran lista som fortfarande är ganska lång.

Hälsningar
Samuel
 
Svar: Qlocx
Behöver en ny postlåda där inte luckan fryser igen på vintern, så du måste stå med en cigarettändare och värma upp kanterna för att få upp den.
Denna låter fantastiskt, då slipper jag eländet med fastfrusen lucka nu i vinter, bara öppna via app i min telefon.
Åker vi bort delar vi bara ut en digital nyckel och slipper riva ut halva huset i letandet efter postlådenucklar.
Att dessutom kunna få paket hemlevererade låter som en dröm. Hoppas också de utökar till att omfatta postnord m.fl !!
 
Svar: Qlocx

Efter att vår postlåda blev länsade av någon som tyckte att de behövde dotterns födelsedagspresent bättre.... Detta gjordes så (tydligen) på ett sådant sätt att lådan inte håller tätt längre. Det upptäckte vi när vi hade fått hem viktiga papper från skatteverket som var helt sönder regnade. Så det inte gick att tyda texten längre. Det innebar att vi missade vår inbokade träff med den borgerliga vigsel författaren...

Hoppas på lycka denna gång/ Lars
 
j.f.s
Svar 1. Qlocx

Det sorgebarn till veckopostlåda som står här ser bra ut på utsidan kanske men skenet bedrar. Låset finns det ingen nyckel till och lika bra det för vredet fryser ihop varje vinter vilket gör att man får använda en polygrip till att öppna den med. Spelar ingen roll att jag varje sommar gjort rent och smort med för lås avsett smörjmedel. Vatten tar sig och sen är det kört.

Sen tänkte sig inte den som designade lådan för riktigt för det finns en 3cm plåtkant precis mittemot inkastet vilket gör att posten inte åker i lådan utan fastnar på nämnda kant och sticker sedan ut vilket resulterat i genomblöt post vid nederbörd.

Den här finfina lådan som tävlas ut vore en fantastisk uppgradering!
 
  1. Qlocx
Det hade passat perfekt med en ny brevlåda till oss. Vi håller på att bygga en ny gård, så just nu har vi ingen brevlåda alls. Den kommer även behöva stå rätt långt frän huset, så då är det bra med en säker brevlåda!
 
Qlocx är svaret.

Det skulle vara underbart att komplettera alla andra digitala lås i hemmet med denna smarta och finfina lösning där man även kan få saker lämnade av vänners och bekanta.

En bonus är också att man slipper vara orolig för att någon i familjen skall tappa nycklarna.
 
Svar 1, Qlocx

Har ännu inte flyttat in i det nya huset och insåg först nu att jag behöver en brevlåda, hade varit underbart att gå ut hårt och bredda grannarna med en MP4000 Smart =)
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Med MP4000 Smart har du postkontoret hemma!

[bild]

Din MP4000 Smart postlåda från Berglund låser du enkelt upp med mobilen och slipper allt krångel med nycklar. Postlådan använder bluetooth-teknik, räckvidden är 10 m. Postlådans högkrypterade digitala lås öppnar upp helt nya möjligheter och tar första steget in i framtiden. Via appen delar du ut digitala nycklar, du bestämmer själv hur länge och till vem – tryggt, säkert och dygnet runt.

Totalt värde: ca 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad heter appen som styr låset på Berglunds postlåda MP4000 Smart?
Svaret hittar du här: [länk]
  1. Qlocx
  2. Home Delivery
  3. Smart Control
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 14 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den utsetts.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Miljöcenter som önskar sig en bild på vinnaren med sin postlåda, att använda på sina sociala media samt i sitt nyhetsbrev. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Miljöcenter för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 1;

MP4000SMART skulle bli en naturlig ytterligare smart komponent i mitt smarta hem!
 
GustavN
Svar 1, qlocx

Vara barn som springer och bråkar om vem som skall hämta posten varje dag.
Nu så kan jag ta kontrollen i huset vem som skall göra det =)
 
Svar: 1. Qlocx

Vem vill inte ha denna coola brevlåda. Då kan man ju göra grannarna avundsjuka när mina barn öppnar brevlådan utan nyckel när deras barn stoppar nyckeln i brevlådan och får ringa låssmeden :)
 
Jag funderar över driftsäkerheten på en sån här brevlåda. När det är tokkallt och saker (låsmekanismen) fryser ihop. Sedan antar jag att batterierna ibland behöver bytas ut.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.