Avslutad: Med MP4000 Smart har du postkontoret hemma!

315397.jpg

Din MP4000 Smart postlåda från Berglund låser du enkelt upp med mobilen och slipper allt krångel med nycklar. Postlådan använder bluetooth-teknik, räckvidden är 10 m. Postlådans högkrypterade digitala lås öppnar upp helt nya möjligheter och tar första steget in i framtiden. Via appen delar du ut digitala nycklar, du bestämmer själv hur länge och till vem – tryggt, säkert och dygnet runt.

Totalt värde: ca 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Vad heter appen som styr låset på Berglunds postlåda MP4000 Smart?
Svaret hittar du här: https://berglund-sweden.se/
  1. Qlocx
  2. Home Delivery
  3. Smart Control
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 14 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den utsetts.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Miljöcenter som önskar sig en bild på vinnaren med sin postlåda, att använda på sina sociala media samt i sitt nyhetsbrev. Meddela mig gärna när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Miljöcenter för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Redigerat:
  • Gilla
mecklarn och 8 till
  • Laddar…
Hej hopp

Qlocx är svaret.

Oj oj oj, visste inte ens att detta fanns, men nu när jag vet så MÅSTE jag ha en.
Sjukt smidigt att få mina paket utan att behöva köra till ett utlämningsställe. Hoppas speditörerna hoppar på detta tåget snart!
Sen kan jag ju även lägga ut saker i den nästa gång t ex syrran behöver låna något. Så kan hon hämta upp det när det passar och vi behöver inte pussla ihop våra livsschema för sådant.
Brevlådan from the future...

Ha det fint!
Tommy
 
  • Gilla
fln213
  • Laddar…
Tack, men jag avvaktar nog tills dess att ni har fått med *en* enda speditör som levererar till hushåll på det där tåget innan jag investerar i ny brevlåda.

Baserat på vad Qlocx skriver så har de ett sammarbete för att sköta leveranser till byggfirmor från från Ahlsel's och liknande.
Själv är jag betydligt mer intresserad av Postnord, Schenker, DHL etc...
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
D09
Svar 1, qlocx

Jag har en 100m brant backe och vintertid är det hopplöst att beställa paket hem via nätet då det t ex kan ha snöat när leveransen kommer.

Den övriga tiden på året så medför alltid en leverans massa gupp i grusbacken efter bilar som tuggat/ spunnit i gruset och man måste ut och kratta och padda för att det inte ska förvärras

Vore shysst mot budbilarna m.m att få lämna paketen i en cool brevlåda nedanför backen istället.
 
  • Bil fast i djup snö på en brant backe med snötäckta träd i bakgrunden.
  • Gilla
My Saxin
  • Laddar…
1. Qlocx

I vintras lyckades plogbilen spräcka vår postlåda i plast.
En Berglunds MP4000 skulle passa perfekt bredvid grannarnas fullstora postlådor!
 
Svar: 1. Qlocx

När speditörerna inte är riktigt kloka med utlämningstider som kräver ledigt från jobb och andra åtaganden, så vore det ju jäkligt läckert om i alla fall brevlådan var smart.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Svar: Qlockx

Planer på ny brevlåda har funnits sen vi flyttade in för tre år sedan, det regnar nämligen in i vår nuvarande, varje gång det regnar så är vår post blöt. Just nu ligger en handduk för att fånga upp det mesta av vätan men det räcker inte, så fort regnet kommer så går vi (ehm, nån av barnen) ut för att kolla så det inte ligger post där.
 
Svar 1

När belysningen, ljudet, dammsugaren, pooldammsugaren, gräsklipparen, brandvarnare, termometrar,
TV:n, diskmaskinen osv är smarta här hemma så känns ju brevlådan plötsligt ganska dum
 
Qlocx heter appen!
Har länge funderat över en större postlåda med lås. Trots att man märkt upp lådan med ingen reklam fylls den alldeles för fort! Har inget lås på nuvarande låda så får allt skylla mig själv, Men efter blivit av med en hemleverans hade denna låda varit mycket passande. Får hålla ut fram tills vinstdragningen. Vinner jag inte nått får det nog bli ett köp av låda med nyckellås.
 
Nr 1 Qlocx

Vår nuvarande brevlåda funkar sådär, lite halvtrasig. Den är dessutom grön :seenoevil:vilket inte passar ihop med huset :rolleyes:. Har varit på jakt efter en snygg, bra och smart brevlåda som smälter samman med vår bostad. Denna MP4000 Smart skulle helt enkelt bli perfekt:ok:!
Håller nu alla tummar för vinst(y)
 
Rätt svar är
  1. Qlocx
Vi har just blivit husägare för första gången! Ett ambitiöst renoveringsprojekt som kommer ta all tid och pengar ( och lite till). Men det kommer bli så bra!

Och när huset fått sitt första ansiktslyft sedan 60 talet vore det synd om brevlådan inte höll samma klass, det är ju det första man ser :)

Att vinna en brevlåda från Berglund innebär även att vi kan lägga den budgeten på hantverkare, och själva få ett par extra lediga timmar att lägga på våra barn i sommar. Och det är egentligen det viktigaste.
 
Svar Qlocx. Oj oj de här måste jag ha. Som har en sambo som alltid tappar bort nycklarna.
 
Svar: Qlocx.
Motivering: brevlådan hänger inte riktigt med och är ranglig och sliten. En ny skulle göra susen. Med den nya tekniken skulle även min sambo få avlösning då jag inte längre kan skylla på att jag inte har med mig nyckeln till brevlådan.
 
Svar: Qlocx

Teknikgalen som jag är passar den här mig perfekt! Håller just på att bygga ut mitt "smarta hem" och varför inte också ha en smart brevlåda?
 
Svar: Qlocx

Motivering: Vi har haft inbrott för några år sedan och är därför extra oroliga när vi reser bort att det är uppenbart att vi inte är hemma, bl a pga post som syns i postlådan. Med MP4000 skulle vi inte behöva oroa oss längre! Dessutom med ett smidigt sätt att hantera lås till postlådan. Tryggt och säkert helt enkelt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.