som rubriken lyder; vilken av följande hade du valt av antingen:
  • Bosch GCM 800 SJ (listpris 2999:-, jag får den för 2500 typ)
  • Dewalt dws 773qs, samma pris som ovan)
  • Makita ld0815fl för 2999:-
  • Metabo kgs 254 för 2690:-
Jag har idag dewalts sågbord, de7033-DJ. Antar att de flesta går att fästa i bordet.

Användningsområdena är listning, några altanbyggen, lite golvläggning.

Har fått för mig att boschsågen är någon slags hybridmodell och kanske inte är helt värd den blåa färgen egentligen.. känns som om den ofta är på diverse reatorg lite överallt. Metabo har jag ingen direkt uppfattning om men den har väl överlägset bäst sågdjup både vid gersågning och 90-graderssnitt?

Hilfe!
 
whork whork skrev:
som rubriken lyder; vilken av följande hade du valt av antingen:
  • Bosch GCM 800 SJ (listpris 2999:-, jag får den för 2500 typ)
  • Dewalt dws 773qs, samma pris som ovan)
  • Makita ld0815fl för 2999:-
  • Metabo kgs 254 för 2690:-
Jag har idag dewalts sågbord, de7033-DJ. Antar att de flesta går att fästa i bordet.

Användningsområdena är listning, några altanbyggen, lite golvläggning.

Har fått för mig att boschsågen är någon slags hybridmodell och kanske inte är helt värd den blåa färgen egentligen.. känns som om den ofta är på diverse reatorg lite överallt. Metabo har jag ingen direkt uppfattning om men den har väl överlägset bäst sågdjup både vid gersågning och 90-graderssnitt?

Hilfe!
GCM800 kostar 2495:- på Hornbach, oavsett listpris. ;)
2495:- är den kanske värd, men värt att tänka på är att det INTE är en GCM8 ffa. pga mer grovtandad klinga, avsaknad av laser samt smalare upplag (sågen är smalare och saknar utdragbara stöd på sidorna). GCM8SJL ligger på 3495:-
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Jag har alltid varit nöjd med min Bosch PCM 8 S (den gröna), som jag köpte för kanske mer än 12 år sedan.
1741 kr hos
[länk]
fast jag köpte min på K-rauta då.

Men jag har aldrig varit någon riktig finsnickare.
Jag är inte heller någon finsnickare, och det är just en pcm 8 s som ska bytas ut efter att det övre handtaget har spruckit och sågbordet blivit skevt efter ett fall. Var helt ok nöjd med den förutom tyngden. :)
 
  • Gilla
cope
  • Laddar…
I den prisklassen tycker jag dewalt är mest prisvärd, har en 777 sedan länga och den funkar klanderfritt,
 
ullberg
Du jämför 3st 8” och 1 10”, behöver du den extra kapaciteten och har platsen borde det luta åt metabon

Min känsla av dessa (med min egen bias) säger att makitan är trevlig ffa för finlir, dewalten en arbetshäst och lämplig ffa för grovarbete (inser att jag kommer få mothugg här men så tycker jag). boschen en bra allrounder (låt vara att jag inte testat just denna och såg kommentarer om att det är en instegsmodell i det blå sortimentet) och metabon har lite mindre kvalitetskänsla men levererar helt ok (iof baserat på min kgs216v2, kanske har storebror bättre känsla)

/U
 
Jag slog till på en Bosch gcm 8 sjl faktiskt. 3495 på Netonnet, kändes vettigt pris och fraktfritt.

Då får jag 70 mm sågdjup vid 90 grader, en kompakt såg med bra garanti :)
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Mycket bra val att gå upp lite.(y)
 
Anders 1920-tal
Fräst ner en incra-skena på det som ska bli fräsbord
 
  • Bosch handöverfräs monterad på en arbetsbänk med infälld incra-skena i fräsbordet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.