Har funderingar på en carport enl. stuket nedan.

Är själv inte kunnig på området så feedback mottages tacksamt :)
 
  • carporten.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag föredrar ju 90 graders vinklar så långt det går, allt för att göra det lite enklare för sig.

I detta fall är jag inte med alls, vad är meningen med snedtaken???
är du tät så lej en snickare att göra det om du nu så gärna vill ha ett sådant !

men om du ska göra det själv kommer du nog slita håret av dig skulle jag tro.

..//N
 
Själva carportdelen är lite väl kort. Jag har 6 meter och tycker att det är lagom till en v40
 
Tack för synpunkterna.

Dejmon: Tanken med sluttande taken är att det ska matcha hustaken som går i liknande stil, men jag vet inte... Det är ju som sagt en grovskiss.

mats_o: Längre får det nog bli då eftersom jag sitter med en kombi.

Hmm. ser nu att innermåtten verkar vara i minsta laget...
 
Hadde vært fint å slippe stolpene på siden slik at bil dørene kan åpnes helt uten at slå i. Bæring med stål-/limtre-bjelke?
 
Uppfattat, jag dömer inte ut det, absolut inte !
Men det verkar tufft att gå i land med själv, speciellt när du säger att du är nybörjare !
Men finns kapitalet lej bort det !

..//N
 
Jag har ca 3.80 X 5.60 innanför väggarna och det känns lagom åt min lilla v40 kombi. Till en stor kombi skulle jag vilja ha minst en halvmeter tilll så att man kan stå med öppen lucka oavsettom det regnar eller ej
 
Om du vill matcha bygget till huset är mitt bästa tips att till carporten välja samma takvinklar som huvudbyggnaden.

Försök anpassa till standardmått.  Det minskar spill och trassel i hela byggprocessen. Lämpligt mått för hela bottenplattan är 4,80 x 9,60, varav förrådet 4,80 x 2,40.

Om du vrider förrådets takpulpet 90 grader (medurs eller moturs) får du två alternativ, som båda ger bygget mer harmoniskt helhetsintryck.  Utan att ha sett din villa tror jag att endera av dessa alternativ kommer att matcha perfekt.
 
Lycka till! Och hälsa hunden ...
;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.