Vet ni vart  jag kan hitta ett helt vanligt svart köksbord som är billigt?
har letat över allt känns det som, men inte hittat något  :(

Och sen vet jag att det finns tyg överdrak som man kan ha på sina skinn soffor, men jag hittar inget som skulle passa till våra soffor, för dom är alldeles för bulliga (typiskt blåa skinn soffor från senare 90-tal) vet ni vart man kan få tag på ett som passar utan att det blir som man skulle lägga ett lakan över.

Tacksam för svar :-*
 
Ellos och Josefssons har nga stycken överdrag.
 
Tack för svaret, jag har kollat på dom sidorna men tror ej att dom passar till min soffa, för tyget värkar vara till rakare soffor om man säger så :-/
 
Ellos har ett överdrag för "bulliga" soffor, men det är så (i mitt tycke) hideous fult!

06201-398ells_0901001.jpg

Dessutom kommer det inte att fungera bra med sofföverdrag till skinnsoffor, skinnet är för halt och tyget kommer bara attt glida omkring...

Ang. matbordet är det väl enklast att köpa ett billigt ikeabord och måla själv. För att få en tåligare bordsskiva kan du tex kakla med svart kakel el. klinker.
 
Linska skrev:
Ellos har ett överdrag för "bulliga" soffor, men det är så (i mitt tycke) hideous fult!

[bild]

Dessutom kommer det inte att fungera bra med sofföverdrag till skinnsoffor, skinnet är för halt och tyget kommer bara attt glida omkring...

Ang. matbordet är det väl enklast att köpa ett billigt ikeabord och måla själv. För att få en tåligare bordsskiva kan du tex kakla med svart kakel el. klinker.




Hehehe håller med inte alls snyggt. Men tack för hjälpen än då  :)
Hmm det med att det kommer att glida omkring, hade jag inte alls tänkt på.
Så del lutar åt att jag får köpa ny soffa:) Det får nog bli en tur till ikea och köpa billigt där och måla, ja.Tack ännu en gång
 
hemlunda skrev:
Du kan ju kolla om det finns något begagnat ex på www.blocket.se. Jysk samt EM kan också ha bord. Överdrag finns att köpa på laredoute [länk]. Lycka till :)

Har redan kollat där, men det värkar inte att funka.
Och blocket har inget.
Nä det är nog målning som gäller  :D och ny soffa
 
Måla soffan kanske också? Är det någon som vet om det går att färga skinn själv?

Ikeas Vika Amon / Vika Curry finns i svartbrunt resp. svart. Annars kanske man kan ha en svart duk?

Pernilla
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.