Eller kanske någon som vet något ställe söder om Stockholm som säljer detta till bra pris? Sigro säljer bara på 60m och ska man ha ca 20 känns det ju lite mycke. ;)
 
Här tror jag du kan hitta det du söker:

http://www.fvt.se/main/sitemap.php

Annars kan du ju gå till din lokala comfortbutik och köpa 20 meter till priset av 60 hos sigro/rinkaby.... :=)
 
Hjortfot skrev:
Lite utanför diskussionen, men Intressant att samma firma marknadsför minst sagt tveksam vattenreningsteknik...

[länk]

Jmf med:

[länk]


:-/
Jag orkar inte riktigt läsa igenom all den där texten, men det förvånar mig att man kränger tveksam teknik (vilket jag antar är det du säger). Mr Frost själv är en rörkrökare av den gamla skolan som jag rankade som mycket trovärdig och seriös i min egen bergvärmeupphandling. Fast det är väl så att även solen har fläckar kanske....
 
Det kan ju vara så att han inte kollat upp allt han säljer. Utan att göra detta till ett "mission"; efter lite läsning så uppfattar jag "Elysator" som en mycket dyr (magnesium)offeranod där man som normal köpare inte kan påvisa att den INTE har de övriga positiva effekter som utlovas. Inte med rimliga medel, dvs i praktiken kan man därför inte häva köpet. Och med tanke på att endast 1-3 % av flödet går genom apparaten så kan man fundera på dess effekt som "fullständigt korrosionsskydd, förhöjning av vattnets pH-värde, minskning av vattnets ledningsvärde, jonisering av vattnet (likriktning), förbrukning av syre i slutna anläggningar, utfällning av slam (tungmetaller och salter"...

Klassisk "scam" med ett visst mått av sanning som ger det hela en högre trovärdighet. Det är tex möjligt att det finns en mätbar minskning av korrosion (om än liten), men att vattnet skulle joniseras i omfattning som skulle vara mätbar i ledningssystemet är utan tvekan BS.

Men jag kan ju ha fel...
 
Hjortfot skrev:
Men jag kan ju ha fel...
Jag försvarar varken produkten eller Frost - det förvånar mig att han kränger saker som är tvivelaktiga - han vet bättre än så.
 
Titta där fanns det. Missade det totalt när jag letade. Jaja det är över nu då det blev en lite annan lösning och prisol istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.