Hejsan!!
Någon därute som har några erfarenheter av Lindén-villan som bygger stenhus????? Vi är intresserade av att bygga ett stenhus och tänkte höra om det är någon som har några erfarenheter, positiva eller negativa, av detta företag. ???
 
Hej
Jag har ingen direkt erfarenhet utav företaget men utav deras hus har jag lite erfarenhet. Vi ägde ett Lindén-villan i 3 år och har inget att klaga över konstruktion/standard på detta hus. Anledningen att vi sålde var läget/området detta hus låg i. Huset var ett enplans sutteräng på 182 kvm med vattenburen elvärme, mekanisk frånluftsventilation och 33cm tjocka betongväggar varav 17 cm isolering i bottenplan och 23 cm på övre plan. Huset hade otroligt bra driftkostnader och hade ett jämt inomhusklimat året runt. Huset var byggt 1990 och det man kände var att det var ett "riktigt" hus.
Vad kostar ett Lindén-villan idag? Det känns som det är ett dyrt hus?
 
Hej Eldaren och JH!!!
Tack för er input, det låter verkligen intressant. Vore kanske läge för vår del att kontakta dem då, eftersom de verkar ha bra kvalitet och priserna inte synes vara alldeles för dyra. Pratade med en arbetskamrat som hade byggt betonghus med Örementhus, och de hade haft så enormt mycket problem under byggtiden. Så dem vill jag nog inte ha att göra med när vi ska bygga vårt hus!!!!!
 

Hej på er!

Är det lättbetong vi pratar om? Vet ni vem leverantören av stommaterialet är? Yxhult's Ytong, H+H Celcon eller är det lättklinkerbetong?

Mvh Stefan
 
Hej
På vårt Linden-Villan var det inte lättbeton utan massiv betong. Det var någon typ av betongelement som de kallar "sandwich-konstruktion" Det innebär att isolering ligger emellan de båda betongblocken.
 
Jag har haft kontakt med dom och det kom fram att dom endast kan leverera stomrest i Stockholmstrakten.

"Vi har möjlighet att leverera "färdigt hus utvändigt" om det är så att ni själva kan ordna övriga erforderliga entreprenörer."

Det är intressant för oss eftersom man kan spara en hel del pengar på att göra jobbet själv. Vi får se hur det går med den vidare kontakten efter nyår  ;D
 
Det hade ju varit bra om dom hade lagt ut olika hus där man kan se planlösningen.
 
jag tycker att det är tråkigt med husleverantörer som inte har förstått att internet inte bara är ett sätt att få ut en broschyr utan ett sätt att söka information. Lindenvillanshemsida är inte speciellt uppmuntrande direkt. Vill ni se an massa snygga stenhus så ska ni gå in på Jämeräs (H+H Celeron) sida i Finland http://www.jamera.fi och välja Yksilöllisiä taloja. Taloja är exteriör och Sisustuksia är interiör. Dom grabbarna visa i alla fall vad dom håller på med. Det enda jag saknar (förutom att den kunde vara på engelska eller svenska) är vilken grundstandard deras hus har
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.